A Racing Bulls új csapatfőnöke, Alan Permane részletesen kifejtette, miért bizonyult idén gyakran jobbnak az istálló autója, mint a Red Bull konstrukciója, amellyel Cunoda Júki jelentős nehézségekkel küzd.
Az egykori Alpine-szakember, aki Laurent Mekies utódjaként érkezett a csapathoz, elmagyarázta, hogy a 2024-es téli fejlesztések során tudatosan törekedtek egy olyan versenyautó létrehozására, amely szélesebb működési tartománnyal rendelkezik.
„A 2024-es téli időszakban kifejezetten erre koncentráltunk, és utólag bebizonyosodott, hogy sikerült egy pilótabarát konstrukciót létrehoznunk," nyilatkozta Permane a nemzetközi sajtó képviselőinek.
A brit szakember szerint azonban csak a valódi versenykörülmények között derülhetett ki, mennyire sikeres a koncepciójuk, de már a bahreini tesztek során is bizakodásra adott okot, hogy hosszú etapokat tudtak teljesíteni jelentős üzemanyagmennyiséggel.
A téli tesztek ígéretes eredményei természetesen önmagukban még nem garantálták a sikert, a csapat csak az idény első versenyeit követően értette meg teljesen, milyen jelentős eredményt értek el a fejlesztések során.
„Csak az első futamok után jöttünk rá valójában, mit sikerült elérnünk, és ennek megfelelően igazítottuk a további fejlesztési irányunkat," magyarázta a Racing Bulls csapatfőnöke, hozzátéve, hogy az egyik évről a másikra végzett munka eredménye mindig egyfajta felfedezés. „Természetesen ez segíti a kezdő pilótákat, de meggyőződésem, hogy egy élvonalbeli versenyző is kényelmesen érezné magát egy ilyen autóban."
Max Verstappen korábban éppen a pilótabarát vezethetőséggel magyarázta a közte és Cunoda közötti hatalmas különbséget. A négyszeres világbajnok az év elején Liam Lawsont is megvédte, aki ugyanazokkal a problémákkal küzdött, mint japán kollégája. „Cunoda nem egy palacsinta, így magatok is megítélhetitek, mit gondol az autóról," fogalmazott Verstappen, utalva arra, hogy a Red Bull konstrukciója rendkívül kiszámíthatatlanul viselkedik a pályán.
A jelenlegi helyzet különösen figyelemreméltó, hiszen időnként úgy tűnik, a testvércsapat autója egyenesen jobb a főcsapaténál. Permane szerint mindez annak köszönhető, hogy az RB21 némileg hosszabb működési tartománnyal rendelkezik, mint a Red Bull konstrukciója.
Lawson újjáéledése a csapatnál különösen örömteli fejlemény. Az új-zélandi pilóta rendkívül nehéz helyzetben kezdte az évet a Red Bullnál, ahol mindössze két verseny lehetőséget kapott bizonyítani, amit utólag túlságosan rövidnek tartott. Lawson abban reménykedett, hogy a Red Bull megtartja őt Verstappen mellett, hogy egy olyan pályán is értékelhessék teljesítményét, amelyet már ismer, ám erre nem került sor.
„Fantasztikus munkát végzett eddig nálunk," dicsérte a pilótát Permane, ugyanakkor hozzátette: „Nem fog megköszönni nekem, hogy ezt mondom, de határozottan eléggé lehangolt volt, amikor hozzánk érkezett. Mindent megtettünk, hogy segítsünk neki, bár természetesen nem volt egyszerű tesztelés nélkül beülnie az autónkba."
A helyzetet tovább nehezítette, hogy csapattársa, Isack Hadjar rendkívül erős teljesítményt nyújtott az idény során, különösen a japán nagydíjon, ahol hihetetlenül gyors volt – éppen azon a versenyen, amely Lawson bemutatkozását jelentette a csapatnál.
Az áttörés végül az Osztrák Nagydíjon következett be, ahol Lawson pontot szerzett, majd ezt a bravúrt Belgiumban és Magyarországon is megismételte. „Hihetetlen keményen dolgozott," méltatta a versenyzőt a Racing Bulls vezetője.
„Ő és a mérnökei mindent megtettek a fejlődés érdekében. Ezért sikerült Ausztriában egy kisebb áttörést elérnünk, amikor egy új első felfüggesztést hoztunk neki, amelyet a szimulátor segítségével fejlesztettek ki. Ez rendkívül jól működött. Ugyanezt láthattuk Spában is: valóban teljesít. Ausztriától kezdve újra ragyogó formát mutat."
