A Red Bull csapatfőnöke, Laurent Mekies szerint egyáltalán nem lenne reális arra számítani, hogy az istálló már a 2026-os új motorszabályok első pillanatától az élre tör. A szakember úgy véli, hogy komoly megpróbáltatások várnak rájuk a Red Bull történetének első saját fejlesztésű erőforrásával kapcsolatban, amely a Ford támogatásával készül Milton Keynesben, a Red Bull Powertrains bázisán.
„Naivitás lenne azt gondolni, hogy az élről kezdjük majd ezt a korszakot. Tudjuk, hogy rendkívül kemény hónapok elé nézünk. Lesznek álmatlan éjszakák, fejfájások, de egyben kiváltság is, hogy ilyen kihívásokkal nézhetünk szembe” – fogalmazott Mekies, aki arra is kitért, hogy ez a projekt a Red Bull szellemiségéhez hűen kockázatos és bátor vállalás volt.
Kihívás a semmiből
A Red Bullnak egy teljesen új motorgyártó részleget kellett felépítenie azután, hogy a Honda eredetileg bejelentette kivonulását a Forma–1-ből, majd a Porsche-val folytatott tárgyalások is sikertelenül zárultak. Végül a japán gyártó meggondolta magát, és azóta az Aston Martinnal működik együtt – a Red Bull pedig egyedül maradt az építkezés feladatával.
„Sokszor elmondtuk már, hogy saját erőforrást gyártani – jelen esetben a Forddal közösen – talán a legőrültebb döntés, amit egy csapat meghozhat. De valószínűleg csak a Red Bull az, amely képes ilyen döntést vállalni” – nyilatkozta a francia szakember, aki szerint az építkezés már most is lenyűgöző eredményeket hozott.
„Mostanra van saját épületünk, tesztpadjaink, hatszáz fős csapatunk, és olyan ellenfelekkel akarunk versenyezni, akik kilencven éve ezen a területen dolgoznak. Ez a kihívás számunkra inspiráló, szeretjük az ötletet. Ez nagyon Red Bullos, és nagyon büszkék vagyunk arra, hogy ezt a Forddal közösen csinálhatjuk” – hangsúlyozta Mekies.
Versenytársak és esélyek
A paddockban jelenleg úgy tartják, hogy a Mercedes sokkal kedvezőbb helyzetben van, és minden esélye megvan arra, hogy jól kezdje a 2026-os szabályrendszert. Ezzel szemben a Red Bull körül kevesebb az optimizmus, és még a csapatvezetés is visszafogottabb várakozásokkal tekint előre.
A sportág szabályalkotói ugyanakkor gondoskodtak arról, hogy az esetlegesen lemaradó gyártók fejlesztési időt és plusz költségkeretet kapjanak a felzárkózáshoz. Ez azonban nem változtat azon a tényen, hogy az átmenet első időszaka komoly kihívásokat tartogat azoknak, akik nem találják el az irányt azonnal.
Miközben a Red Bull korábbi dominanciája sokáig az aerodinamikai fölényükön alapult, 2026-tól a saját motortechnológiai tudásukon is múlik majd, sikerül-e megőrizniük az élcsapat státuszukat.
