A bikások vezető mérnöke, Paul Monaghan nemrég arról beszélt, hogy a Red Bullnak éppen volt elég kapacitása a monzai új padlólemez elkészítésére, amit Szingapúrban egy megújult első szárny követett. Bár nem kizárólag az új alkatrészeknek köszönhető a bikások utóbbi időben látott formajavulása, az biztos, hogy segítségükre voltak.
Felmerül azonban a kérdés, hogy miközben szinte mindenki már csak 2026-ra koncentrál, addig a Red Bullnak miért éri meg továbbra is foglalkozni az RB21-gyel, hiszen ez hatással lehet a jövő évi fejlesztésekre is, főleg úgy, ha figyelembe vesszük a költséglimitet és az aerodinamikai tesztkorlátozásokat.
Laurent Mekies csapatvezető szerint ugyanakkor ez a helyes út számukra. „Ha a Red Bull Racing szemszögéből nézzük, és nem vesszük figyelembe a többieket, akkor szerintem helyes volt. Nagyon fontos megértenünk, hogy rejlik-e még teljesítmény ebben a projektben” – nyilatkozta a francia a Szingapúri Nagydíjat követően.
„Fontos leásnunk a mélyére, hiszen a jövő évi projektet is ugyanezekkel az eszközökkel és módszerekkel fogjuk megalkotni és megítélni, hiába teljesen eltérőek a szabályok.” Mekies számára így az első lépés az, hogy biztosítsa, valóban megbízhatnak azokban az eszközökben és eljárásokban. Ennek legjobb módja pedig, ha már az idei autóval megnézik, hiszen így nem mennek neki vakon 2026-nak.
„Rendkívül fontos meggyőződnünk arról, hogy helyesen értelmezzük az idei autó adatait, és hogy megfelelő módon fejlesztjük azt. Ha sikerül eljutnunk egy adott teljesítményszintre, akkor az önbizalmat fog nekünk adni a tél folyamán. Ennek persze megvan a maga negatív hatása a ’26-os projektre nézve, ehhez kétség sem férhet. Úgy érezzük viszont, hogy ez a helyes kompromisszum.”
A McLarent irányító Andrea Stella arról beszélt, hogy a Red Bull és a Mercedes is azért tudott hozzájuk közelebb kerülni mostanság, mert ők még mindig fejlesztenek. „Szerintem megfigyelhető egy trend. Mi már elég régóta leállítottuk az idei autó fejlesztését, mert teljes egészében 2026-ra fókuszálunk. Kisebb dolgokat vittünk ugyan Monzába, de ezt leszámítva már jó ideje 2026 élvezi az elsőbbséget.”
Nem szabad azonban elfelejteni azt sem, hogy a két alakulat eléggé eltérő helyzetben volt és van az idei évben. A McLaren akkora fölényben volt az idény első felében, hogy a konstruktőri bajnokságot lényegében nagyon hamar eldöntötték, Szingapúrban pedig már meg is nyerték, így ők hamarabb átállhattak a jövő évi autóra.
A Red Bullnál mindeközben viszont régóta gondok voltak a szimulációs eszközökkel és a korrelációval, így amikor Mekies átvette a stafétát, az egyik első feladata volt biztosítani, hogy a jövő évi autó fejlesztésénél már nem ütközzenek zsákutcákba, és ehhez az kell, hogy minden eszközük megfelelően működjön. A jelenlegi autó továbbfejlesztése révén pedig most hitelesíteni tudják az eszközeiket, így számukra logikus volt, hogy folytatják a fejlesztést.
Ez a megközelítés persze most időt és forrásokat emészt fel, de még ez is jobb annál, minthogy az istálló lényegében „vakon” menjen neki az új korszaknak és esetleg teljesen elszúrjon valamit.