Az alakulat számára rendkívül jelentős mérföldkövet jelentő négyszázadik F1-es futamon Max Verstappen pályafutása hatvanötödik győzelmét szerezte meg, amivel ismét bizonyította, hogy az idei szezonban is ő számít a legnagyobb esélyesnek az egyéni világbajnoki címre.
A holland versenyző már az első kanyarban döntő támadást intézett Oscar Piastri ellen, majd a későbbi biztonsági autós szakasz ellenére is magabiztosan őrizte vezető pozícióját.
A Red Bull történetének kezdete egészen 2005-ig nyúlik vissza, amikor Christian Horner irányításával az ausztrál nagydíjon debütáltak a sorozatban. Az egykori Jaguar istálló megvásárlását követően a csapat folyamatos fejlődésen ment keresztül, amihez nagyban hozzájárult Helmut Marko tanácsadói szerepe, valamint Adrian Newey technikai igazgató csatlakozása.
Az elmúlt közel két évtized során a Milton Keynes-i székhelyű gárda nyolc egyéni világbajnoki címet gyűjtött, amelyből négyet Sebastian Vettel, négyet pedig Max Verstappen szerzett meg. A konstruktőri bajnokságban elért hat győzelmük ugyanakkor még mindig elmarad a McLaren és a Williams hét, valamint a Ferrari tizenhat címétől.
Mark Mateschitz, a 2022-ben elhunyt Dietrich Mateschitz fia a verseny után megosztotta gondolatait. "Rendkívül emlékezetes hétvégét tudhatunk magunk mögött.
A csapat négyszázadik versenye különleges jelentőséggel bírt számunkra, Max pedig fantasztikusan vezetett és megőrizte hidegvérét. Édesapám minden bizonnyal büszke lett volna erre a teljesítményre" - mondta a Red Bull tulajdonosa.
Az ünneplés részeként a csapat boxában a Rolling Stones dalai szóltak, ami nem véletlen, hiszen az együttes Dietrich Mateschitz kedvenc zenekara volt. A Red Bull, amely mindig is híres volt a paddockban tartott ünnepségeiről, ezúttal is méltó módon emlékezett meg az alapítóról Verstappen újabb mesterművét követően.
Technikai előrelépés Imolában
A versenyistálló Imolában több új fejlesztést is bemutatott, amelyek beállítása ugyan pénteken még nehézségeket okozott, szombatra azonban sikerült megtalálni a megfelelő beállításokat. Verstappen elismerte, hogy az újítások még nem tökéletesek, ennek ellenére vasárnap magabiztosan hagyta maga mögött mind Piastrit, mind pedig Lando Norrist.
Helmut Marko a futamot követően részletesen beszélt a fejlesztésekről. "A pénteki nehézségekre ezúttal volt magyarázat. Számos új alkatrészt hoztunk, ilyenkor pedig nem egyszerű azonnal megtalálni a megfelelő beállításokat. Szombatra már jobban teljesített az autó, vasárnap pedig mind sebességben, mind pedig a gumikkal való bánásmódban felülmúltuk a McLarent" - nyilatkozta a szakember.
"Ez az első alkalom az elmúlt egy évben, amikor a fejlesztések valóban pozitív hatással voltak az autó teljesítményére. Nemcsak gyorsabb lett a konstrukció, hanem kiszámíthatóbbá is vált. Ennek fényében nagy önbizalommal készülünk a következő héten esedékes monacói nagydíjra" - tette hozzá Marko, aki külön kiemelte Verstappen első kanyarbeli manőverét.
"Ahogyan kicselezte Piastrit az első kanyarban, az egyszerűen lenyűgöző volt. Még ennél is meggyőzőbbnek találtam azonban azt, ahogyan a biztonsági autós újraindítást követően egyszerűen eltűnt a mezőny elől."
Érdekesség, hogy bár hivatalosan ez volt a Red Bull négyszázadik nagydíja az F1-ben, valójában négyszázegyedik alkalommal nevezett be futamra az istálló. A 2005-ös amerikai nagydíjat azonban - a Ferrarival, a Jordannel és a Minardival ellentétben - nem számítják bele a statisztikába.