Laurent Mekies elárulta, hogy a Red Bull Racing mérnökei az alapoktól kezdve mindent megkérdőjeleztek annak érdekében, hogy Max Verstappen 2025-ben ismét versenyképes lehessen az RB21-gyel, miután a csapat komoly nehézségekkel küzdött az év elején.
Mára már közismert, hogy az RB21 problémái egészen a tavalyi RB20 fejlesztésének korai szakaszáig nyúlnak vissza, annak ellenére, hogy Verstappen végül megszerezte negyedik világbajnoki címét a Forma–1-ben.
Bár a holland pilóta 2024-ben az első tíz futamból hetet megnyert, ezt követően tíz versenyen keresztül nem tudott győzni, ami a leghosszabb nyeretlenségi sorozata volt 2020 óta. A címvédés is veszélybe került Lando Norris kihívásával szemben, de végül sikerült megtartania a bajnoki trónt.
A májusi Emilia-Romagna Nagydíjon aratott győzelme után úgy tűnt, akár az év végéig is elhúzódhat Verstappen következő sikerének kivárása, ám a Red Bull végre megtalálta azt a hiányzó kirakóst, amely eddig hiányzott az idei versenyautóból.
A monzai Olasz Nagydíjon debütált új padlólemez végre meghozta a várt aerodinamikai tapadást és egyensúlyt, aminek köszönhetően Verstappen 19 másodperces előnnyel, az idei év legnagyobb különbségével nyerte meg a futamot.
Pierre Waché technikai igazgató elmondta, hogy a padlólemez a vártnál is jobb teljesítményt hozott, így a csapat reményei szerint Verstappen most már a hátralévő nyolc verseny többségén versenyképes lehet.
Mekies a monzai győzelmet követően így nyilatkozott: "Ilyen pillanatokban az ember a Milton Keynes-i csapatra és a nehéz szezonkezdetre gondol. Amikor a dolgok nem úgy működnek, ahogy szeretnéd, amikor hiányzik az az extra tempó, mindent megkérdőjelezel. Így működünk mi, és így működik a verseny is."
"A nagyszerű az, hogy a csapat nyitott maradt. Konstruktív módon kérdőjeleztek meg mindent, és rengeteget dolgoztak. Nem mindig kapunk olyan pozitív visszajelzést a pályáról, mint Monzában, de keményen dolgoztak, nem adták fel, és bár Monza speciális pálya, ez a siker visszaigazolta a sok hetes, sok hónapos kemény munkájukat" – tette hozzá a szakember.
Monzában egyelőre csak Verstappen használta az új padlólemezt, csapattársa, Juki Cunoda a korábbi verzióval versenyzett, azonban az azerbajdzsáni versenyhétvégére várhatóan a japán pilóta is megkapja az új fejlesztést, különösen mivel a csapat az alacsonyabb leszorítóerő felé hajlik majd a Forma–1 naptárának leghosszabb egyenesével rendelkező pályáján.