Motorsport.hu|2025. 08. 11. 14:20
A Mercedes pilótája szerint a versenyzők egysége kulcsfontosságú a Forma–1 jövőjének alakításában.

Hetedik Forma–1-es idényének közepén George Russell már meghatározó szereplő a Mercedesnél, és sokan a Ferrarihoz távozó Lewis Hamilton kijelölt utódjaként tekintenek rá. A 27 éves brit azonban nemcsak a pályán, hanem azon kívül is ismert határozott véleményeiről, kényes témákban való megszólalásairól és a sportág jövőjét érintő kérdésekben tanúsított aktivitásáról.

Russell a Forma–1-es Pilóták Szakszervezetének (GPDA) egyik igazgatójaként kiemelten fontosnak tartja szerepét, és úgy véli, a versenybiztonság javításáért folytatott munka személyes ügy számára. Több súlyos baleset – köztük Billy Monger 2017-es Formula–4-es incidense és Anthoine Hubert 2019-es tragikus F2-es bukása – erősítette meg benne az elhatározást, hogy a sportág biztonsági szintjén mindig legyen javulás.

„Nem hagyatékot akarok magam mögött hagyni, ez nem rólam szól. De ha látok lehetőséget valamiben, ami jobbá teheti a pályát vagy az autót, szólni fogok” – fogalmazott a brit.

Hozzátette: Romain Grosjean 2020-as, Bahreinben történt, lángokkal végződő balesete szintén mély nyomot hagyott benne, hiszen saját szemével látta a füstöt és a tüzet, miközben elhaladt a helyszín mellett.

Az ilyen esetek Russell szerint mindenkinek emlékeztetőül szolgálnak, hogy a motorsport még ma is rendkívül veszélyes.

„Ez bárkivel megtörténhet, akár a világ legjobb pilótájával is. Talán ezért vagyok inkább aktív, minthogy csendben maradjak” – mondta. Úgy véli, a jelenlegi mezőny minden korábbinál egységesebb, amit a Liberty Media irányítása alatt felmerülő új témák is erősítenek.

Russell korábban élesen bírálta az FIA elnökét, Mohammed bin Szulajmot is a párbeszéd és az átláthatóság hiánya miatt. Tavaly novemberben a GPDA nyílt levélben szólította fel a sportág vezetését, hogy „felnőttként kezelje a versenyzőket” – többek között a káromkodás szigorú tilalmának enyhítését is kérve. Bin Szulajm akkor úgy reagált, hogy az FIA vezetésének módja „nem a pilóták dolga”, ez a kijelentés pedig még erősebb igényt váltott ki a versenyzők részéről arra, hogy érdemben részt vehessenek a döntéshozatalban.

A brit pilóta most hangsúlyozta, nem konfrontációt keresnek sem a Forma–1, sem az FIA irányába.

„Nem harcolni akarunk, hanem együttműködni mindkét féllel, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el.”

Nyíltsága ugyanakkor nem egyszer hozott számára bírálatot, hasonlóan Lando Norrishoz, akit mentális egészségről szóló nyilatkozatai miatt ér gyakran támadás.

„Egyetlen módja van annak, hogy mindenki elégedett legyen, és ne érjen kritika: ha semmit sem mondasz. De amikor a biztonságról van szó, ez számomra nem opció” – tette hozzá Russell.

Élő közvetítés