Carlos Sainz számára nem úgy alakult az Abu-Dzabi Nagydíj, ahogy egy hosszú, huszonnégy futamos szezon végén remélte, ugyanis már az időmérőn érződött, hogy a Williams autója nélkülözte azt a tempót, amelyre a pontszerzéshez szükség lett volna. A spanyol pilóta csak a tizenkettedik rajthelyet tudta megszerezni, a versenyen pedig még egy pozíciót veszített, és a tizenharmadik helyen zárt.
A futam után azonban nem a csalódottság dominált nála, sokkal inkább annak felismerése, hogy a gyenge teljesítmény is fontos következményekkel járhat a csapat számára.
„Nyilvánvalóan nem voltunk gyorsak ezen a hétvégén, ugyanis a szezon második felében ez volt az egyik leggyengébb teljesítményünk csapatként. Nincs is nagyon mit hozzátenni, tizenkettedikként rajtoltunk és tizenharmadikként értünk célba, ráadásul egy hátulról induló Ferrari is megvert minket” – mondta, majd hozzátette, hogy a tempó hiánya egyben figyelmeztető jelként is felfogható.
„Nem volt tempó és nem volt meg az az autó sem, amivel pontot lehetett volna szerezni, ugyanakkor ezt bizonyos szempontból szeretem, ugyanis üzenet a csapat számára. Ebben a sportágban nem lehet hátradőlni, még egy dobogó után sem, mert ha egy pillanatra is megállsz, azonnal felfalnak.”
A spanyol versenyző jóval pozitívabban tekint vissza teljes szezonjára, mint amit az év eleji frusztráció előrevetített. Mindössze néhány hónap alatt képes volt fordítani a helyzeten, és a második félévben dobogókkal bizonyította, hogy jól illeszkedik a grove-i csapathoz.
„Az idény eleje frusztráló volt számomra, ugyanis nem úgy alakultak a dolgok, ahogyan szerettem volna, de ez az egész csalódottság ahhoz vezetett, hogy a második félévben két dobogót is szereztem, valamint egy sprintdobogót is.
Amikor ideigazoltam a Williamshez, erre senki nem számított, ezért szívesen feláldozom azt a nehéz első félévet egy ilyen erős másodikért” – értékelt, kitérve arra is, milyen sokat jelentett számára ez a javulás.
Sainz hangsúlyozta, hogy bár szeretne már pihenni, teljesen még nem kaphat zöld jelzést a kikapcsolódás, ugyanis egy utolsó, rendkívül fontos hét még hátra van a téli szünet előtt. Ez különösen lényeges a 2026-os szabályrendszer közeledtével, amikor új motorformula és műszaki előírások érkeznek.
„Most már tényleg itt az ideje a pihenésnek. Vár még egy teszt, három napnyi szimulátoros munka, és pénteken megyek szabadságra. De előtte tovább kell dolgozni a jövő éven, ugyanis egy fontos hét van még hátra a szünet előtt” – fogalmazott a pilóta.
