Carlos Sainz elmondása szerint a Williams részletes vizsgálatot végez annak érdekében, hogy a 2026-os szabályváltozásokra készülő új autóban már ne jelentkezzenek azok a „szélsőséges” és „különös” gyengeségek, amelyek hosszú ideje meghatározzák a grove-i csapat teljesítményét.
A spanyol pilóta érkezése egybeesett a Williams látványos javulásával, ugyanis 2025-ben már nyolc futammal a szezon vége előtt több pontot gyűjtött az alakulat, mint az előző hét idényben összesen. Sainz azonban ritkán tudta ezt az erősödést eredményre váltani, mivel balszerencsés incidensek, elhibázott stratégiák és technikai problémák mindössze 16 pontra korlátozták a termését, ami 54-gyel kevesebb csapattársánál, Alexander Albonnál.
Noha a pontkülönbség az egyik legnagyobb a mezőnyben, az időmérős párharc 8–8-as döntetlenje mutatja, hogy Sainz továbbra is megőrizte alapvető tempóját. Ennek ellenére a Williamsnél töltött első idényének kétharmadánál járva beismerte, hogy az FW47-essel még nem alakult ki tökéletes összhang, mert bizonyos korlátokat sem vezetési stílusával, sem beállítási irányokkal nem tudott ellensúlyozni.
„A szezon hátralévő részében a legfontosabb, hogy végig hibátlan hétvégéket teljesítsünk” – mondta a Motorsport Weeknek adott exkluzív interjúban. „Tudom, hogy megvan a tempóm, de nem érzem teljesen otthon magam az autóban. Vannak olyan gyengeségei, amelyeket nem tudok vezetéssel kompenzálni, és a beállításokkal sem lehet eltüntetni. Nagyon sajátos módon kell vezetni ahhoz, hogy a lehető legjobb kört fussuk, ami nem igazán illik a stílusomhoz.”
Sainz hozzátette, ha a szerencse a szezon végéig melléjük áll, pontokkal segítheti a Williamst az ötödik hely megtartásában a konstruktőri bajnokságban.
„Ettől függetlenül gyors tudok lenni” – folytatta. „Már Bahreinben is az voltam, alkalmazkodom, és képes vagyok jó tempóra. Talán nem olyan szinten, hogy csodát tegyek az autóval, mert még hiányzik egy kis érzés és tapasztalat, de elég gyors vagyok. A célom, hogy amikor megvan a tempónk, mint például Miamiban vagy Imolában, akkor megszerezzük a fontos pontokat, az ötödik-hatodik helyeket, ahogy az idény elején is tettük.”
A Williams téli fejlődése odáig vezetett, hogy a szezon korai szakaszában akár a Ferrari tempóját is megközelíthette, hiszen Sainz és Albon is a legjobb hétbe kvalifikált Miamiban és az Emilia-Romagna Nagydíjon. Ugyanakkor akadtak hétvégék, amikor már az időmérő első szakaszában búcsúztak.
Sainz szerint ez a teljesítmény-ingadozás azokra a korlátokra vezethető vissza, amelyek már a jelenlegi szabályérában is a Williams autóiban gyökereztek. A csapat most azon dolgozik, hogy a 2026-os nagyszabású szabálymódosítás adta lehetőséget kihasználva csökkentse a lemaradását az élmezőnyhöz képest, a spanyol pilóta pedig kulcsfontosságúnak tartja, hogy a mérnökök feltárják, honnan erednek ezek a hiányosságok az FW47 és elődei esetében.
„Elsősorban az a feladat, hogy pontosan meghatározzuk, mi okozza ezeket a gyengeségeket” – emelte ki. „Hol van a probléma az aerodinamikai térképen, a felfüggesztésen, a beállításokban? Mi az a rejtett tényező az autóban, ami ennyire különös és szélsőséges hiányosságokat okoz? Hogyan lehet az, hogy például a Magyar Nagydíjon közel egy másodperccel voltunk lassabbak a Ferrarihoz képest, míg Miamiban és Imolában, még szinte gyorsabbak voltunk?”
“Valaminek nagyon jelentősnek kell lennie, amit nem értünk még teljesen. Amikor a jövő évi autót tervezzük, próbáljuk megérteni, mi a gond a mostanival és az előző évek konstrukcióival, mert a 2022-es, 2023-as és 2024-es autók is hasonló problémákat mutattak. Mi az, ami a Williamsnél évek óta mindig ugyanazt a relatív gyengeséget okozza?”