A következő szezon és a nagy szabályváltozások kapcsán sok szó esett már a megújuló erőforrásokról is, hiszen ez a terület mindenképpen döntő fontosságú lesz a csapatok versenyképességét illetően. Sokan attól tartanak, hogy a Mercedes ismételten elhúzhat a konkurenciától, ahogyan történt az bő tíz évvel ezelőtt.
Vowles, kinek csapata a következő években is a németek motorjával versenyez majd, felfedte, hogy „nyílt beszélgetés” zajlik az F1-es istállók között, mert szeretnének bizonyos vészterveket meghatározni, amennyiben kiderülne, hogy valamelyik gyártó mégis nagyon komoly előnyre tett szert a többiekkel szemben.
Az FIA-tól korábban Nikolasz Tombazisz is beszélt arról, hogy nem szeretnék hagyni, hogy valaki tartós előnybe kerüljön az erőforrások terén, ezért „extra fejlesztési lehetőségeket” vezetnek be, amennyiben valamelyik gyártó túl nagy teljesítményhátrányba kerülne.
Ettől persze még jól tudjuk, hogy Vowles is szeretné, ha a Mercedesé lenne a legerősebb motor, hiszen a Williams 2014-ben és az azt követő szezonokban is profitált a csillagosok fölényéből.
Bárhogy is lesz azonban, a szakember nemrég elmondta, érzése szerint most kisebbek lesznek a különbségek. „Nem gondolnám, hogy 2014-es szintű lesz majd az eltérés. Szerintem jóval szorosabb lesz – csak hogy kicsikét enyhítsem az emberek aggodalmát. Ami azonban még fontosabb, már ebben a szakaszban nyílt beszélgetéseket folytatunk arról, hogy »mi van, ha«?”
„Mi van, ha egy motorgyártó előnyben vagy hátrányban van? Hogyan tudjuk ezt rendezni? Tisztában vagyunk azzal, hogy bár egy sportról van szó, de versenyezni vagyunk itt, és szeretnénk úgy versenyezni egymás ellen, hogy hasonló hullámhosszon vagyunk, szóval érdemes lesz követni ezt a témát” – mondta zárásként Vowles, aki tehát némileg igyekezett megnyugtatni mindenkit, hogy jövőre kevésbé szakadhat majd szét a mezőny, mint 2014-ben.
-crop-1200x800_640x427.jpg)