A korábbi Haas-főnök, Günther Steiner élesen reagált arra, hogy a Ferrari elnöke, John Elkann a Brazil Nagydíj után nyilvánosan bírálta Lewis Hamiltont és Charles Leclerc-t. A maranellóiak kettős kieséssel zárták az interlagosi hétvégét, aminek következtében a csapat a konstruktőri tabellán a második helyről a negyedikre csúszott vissza. Elkann mindezt az olasz Sky-nak adott interjúban úgy értékelte, hogy a pilótáknak „többet kellene a vezetéssel, és kevesebbet a nyilatkozatokkal foglalkozniuk”.
A Ferrari-elnök arról beszélt, hogy miközben a szerelők és a mérnökök kézzelfogható fejlődést mutattak, addig a teljesítmény más területeken elmaradt az elvárttól. „A Brazil Nagydíj kifejezetten fájdalmas volt. A csapat egy része kimagasló munkát végzett, de akadnak területek, ahol még nincs minden rendben. A versenyzőinknek most a vezetésre kell összpontosítaniuk, hiszen fontos futamok vannak még előttünk” – nyilatkozta, majd hozzátette, hogy a konstruktőri második hely elérése továbbra sem lehetetlen.
A nyilatkozatot gyorsan követték a sportágon belüli reakciók, köztük Steineré is, aki szerint Elkannnak nem a nyilvánosság előtt kellett volna ilyen hangnemben beszélnie Hamiltonról és Leclerc-ről. A szakember a The Red Flags Podcast műsorában úgy fogalmazott, hogy bár az elnöknek joga van kritikát megfogalmazni, a módja „távol állt a jó vezetői hozzáállástól”.
„A főnök megteheti, hogy véleményt mond, ezzel nincs gond, de ezt nem a kamerák előtt kellene megtenni” – mondta, majd kitért arra is, hogy Leclerc-t különösen igazságtalanul érintette a bírálat. „Charles mindent belead, amit csak lehet. Mit várnak még tőle? Nem túl szerencsés ilyen üzenetet küldeni a csapaton belül, főleg nem ekkora nyilvánosság előtt.”
Steiner szerint Elkann megjegyzései azért is voltak furcsák, mert a csapatfőnök, Fred Vasseur neve egyetlen pillanatra sem került szóba, miközben a csapat egészének működését értékelte. A korábbi Haas-vezető arról is beszélt, hogy a sportautós sikerek – vagyis a Ferrari WEC-ben szerzett bajnoki címe – nehezen összehasonlíthatók a Forma–1 világával. „Nagyon tisztelendő, amit a sportautózásban elértek, de ez egy teljesen más műfaj. A Balance of Performance miatt sok minden másképp működik.”
A kritika egyik legerősebb pontját Steiner abban látta, hogy Elkann olyan versenyzőket bírál, akiket ő maga is jóváhagyott. „A pilótákat végső soron ő is kiválasztotta. Ha most úgy érzi, rossz döntést hozott, akkor érdemes lenne magába nézni. Lewis érkezéséhez is kellett az ő támogatása.”
Steiner megjegyezte, nem kizárt, hogy Elkann a kettős kiesés miatti csalódottság hevében fogalmazott ennyire nyersen. „A WEC-ben bajnokok lettek, aztán a Forma–1-ben egyik autó sem jutott el a célig. El tudom képzelni, milyen nehéz volt ez neki. Talán ezért is csúszott ki a száján, amit mondott.”
