A 2025-ös Azeri Nagydíjon Lando Norris végül a hetedik helyen zárt, miután csapattársa, Oscar Piastri egy korai balesetben kiesett. Bár első ránézésre úgy tűnhetett, hogy az elrontott kerékcsere miatt csúszott hátrébb a brit pilóta, Andrea Stella csapatfőnök szerint a valóság ennél jóval összetettebb.
A hétvége már az időmérőn sem alakult ideálisan a McLaren számára, ugyanis Piastri Q3-as balesete után Norris túl korán hajtott ki a pályára az újraindítást követően, így nem tudta kihasználni a folyamatosan javuló körülményeket. A futamon aztán a hetedik rajtkockából induló Norris rögtön a rajtnál pozíciót vesztett Isack Hadjarral szemben, majd Piastri balesete után a biztonsági autós újraindításnál némileg lassan reagált, így Charles Leclerc is megelőzte.
Bár később mind Norris, mind Leclerc visszaelőzte a hibázó Hadjart, a McLaren versenyzője ezt követően képtelen volt nyomást gyakorolni a Ferrarira. Beragadt Cunoda mögé egy DRS-vonatba, és még Leclerc 19. körös kiállása után sem tudott érdemi előrelépést tenni.
A fordulópontnak tűnő pillanat a 17. körben érkezett el, amikor Norris kemény keverékű gumikért állt ki. A jobb első keréknél azonban megcsúszott a kerékanya, így a megszokott két másodperc helyett négy másodpercig tartott a csere, aminek következtében Lawson és Leclerc mögé tért vissza a pályára.
"A boxkiállás önmagában nem jelentett különbséget, mivel mindenképpen nagyjából Leclerc mellett jöttünk volna ki", értékelt Andrea Stella a Sky mikrofonja előtt közvetlenül a verseny után. "Számomra a legfontosabb tanulság az, hogy egyszerűen nem volt elég gyors az autó. Egy versenyképesebb géppel előzni tudtunk volna, tiszta levegőben autózhattunk volna, és ki tudtuk volna használni a teljes potenciálunkat."
A részletes adatelemzés is alátámasztotta Stella véleményét, ugyanis Norris 1,9 másodperces hátrányban volt Cunodához képest, amikor a boxutcába hajtott, és 1,8 másodperccel volt Leclerc mögött, amikor elhagyta azt. Ez azt jelenti, hogy még tökéletes kerékcsere esetén is legfeljebb a Ferrari mellett térhetett volna vissza a pályára – talán minimálisan előtte –, ám hideg gumikkal ez rendkívül kockázatos lett volna a következő kanyarokban.
"A mai napon egyszerűen nem volt akkora sebességbeli előnyünk, hogy megelőzhessük azokat a versenyzőket, akik hasonló tempót autóztak", foglalta össze Stella. "Nem a gumistratégiára vagy a boxkiállások sorrendjére vezetném vissza a problémát. Az autónk beállításai nem voltak optimálisak erre a pályára."
A csapatfőnök ugyanakkor elismerte, hogy két egymást követő futamon is adódtak problémák a boxkiállásoknál. Monzában a McLaren még elég gyors volt ahhoz, hogy házon belül rendezze az elrontott kiállás következményeit – még ha ez jelentős felháborodást is váltott ki a szurkolók körében. Bakuban ez "csak" egy bosszantó malőr volt, más pályákon azonban az ilyen hibák akár versenyeket is eldönthetnek.
"Egyértelmű, hogy a boxkiállások egy olyan terület, amelyre már most is kiemelt figyelmet fordítunk", mondta Stella. "De tény, hogy továbbra is dolgoznunk kell rajtuk. A mezőnyben egyre kisebbek a különbségek, így egy-egy kiállás szerepe felértékelődik. Mind a személyzet munkáján, mind a technológián javítanunk kell. A megállásoknak könnyebbnek, természetesebbnek és gördülékenyebbnek kell lenniük a szerelőink számára."
"Még mindig vannak olyan kapcsolódási pontok az emberi tényező és a technológia között, amelyeken javítanunk kell – különösen a hardveres oldalon", tette hozzá a csapatfőnök. "Ez nemcsak az idei szezon hátralévő részére, hanem a következő évi autónk fejlesztésére nézve is kulcsfontosságú terület lesz számunkra."