A Red Bullhoz érkezése idején Verstappen kerék a kerék elleni stílusát a Ferrari akkori pilótái, Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel túl agresszívnak minősítették, a 2021-es címharcban Hamilton szerint néha átlépte a határt, 2024-ben pedig Lando Norris rádión kifogásolta több ütközéses epizódját.
A spanyolországi incidens után Verstappen közel került a futamtól való eltiltást eredményező 12 büntetőponthoz, de további vétség nélkül elkerülte a tiltást.
Az év végi, Katari Nagydíjon történt időmérős ügye után Russell és Verstappen összetűzése csúcsosodott ki. Russell azt állította, hogy vetélytársa az első kanyarban megtorlással fenyegette: „a fejedre állítalak” – mondta el Russell szerint. Az FIA nem indított vizsgálatot bizonyíték hiányában.
A szezonzáró előtt, Abu-Dzabiban Russell így fogalmazott: „Valakinek fel kell állnia egy ilyen sráccal szemben” – mondta. Verstappent „zsarnoknak” nevezte, aki „túl gyakran megússza”.
Ted Kravitz a Sky Sports riportere által írt, F1 Insider: Notes from the Pit Lane című könyvében felidézte az előzményeket, és előre megfontolt lépésnek írta le Russell fellépését.
„Egy héttel Katar után, amikor Russell megérkezett az Abu-Dzabi pályára, egyáltalán nem akarta elengedni a Verstappen-ügyet. A napot a TV-zónában töltöttem interjúkkal, de nem hallottam semmi eget rengetőt.”
„Egy perccel a saját idősávja előtt odalépett George. Félrehívott a zóna szélére: „figyelj, tegyél fel utánkövető kérdést” – mondta.” – idézte. „Hogy érted?” – kérdeztem.
„Vissza fogom adni Maxnak. Elegem van abból, hogy a sajtóban pocskondiáz, és rá fogok mutatni a megfélemlítő taktikáira. Tudom, hogy normál esetben egy kérdés jár, de most mindegy, jöhet bármennyi.”” – áll Kravitz beszámolójában.
„Mielőtt megnéztem volna, hogy rajta van-e a Drive to Survive mikrofonja, megkérdeztem, biztos-e benne, hogy fel akarja tekerni egy tavalyi történet szálát, és új csatát kezd Maxszal – ez sosem könnyű harc. Azt mondta, biztos, és már ment is.” – fogalmazott Kravitz.
