A Forma–1-ben egyre nagyobb népszerűségnek örvendő sprintfutamok jövője további bővítést hozhat, ugyanis a sorozat vezetése már 2027-től akár tíz rövidített versenyt is rendezne egy szezonban. A jelenlegi 24 futamos naptárban egyelőre csak hat helyszínen szerepel a formátum.
A 2021-ben bevezetett sprintek kezdetben megosztották a közvéleményt, ezért a sorozat vezetése óvatos megközelítést választott, és először csak három helyszínen próbálták ki az új formátumot. A folyamatos finomhangolásoknak és a pozitív visszajelzéseknek köszönhetően 2023-tól már hat futamon rendeznek sprintversenyt, ami a teljes naptár negyedét jelenti.
A Circuit of the Americas vezetője, Bobby Epstein érdekes meglátásokkal szolgált a sprintfutamok hatásairól.
"Önmagában nem látunk kiugró jegyeladási számokat a sprint miatt, viszont jelentősen növeli a hétvége értékét. Ha a szurkolók hosszabb időt töltenek a pályán és több versenyzést látnak, az mindenkinek előnyös" – fogalmazott az austini pálya társalapítója, majd hozzátette: "Nem feltétlenül a sprint miatt vesznek jegyet az emberek, de vitathatatlanul több élményt nyújt a hétvége során."
A Miami Nagydíj szervezői ennél is konkrétabb eredményekről számoltak be. Tyler Epp versenyigazgató bevallotta, kezdetben szkeptikus volt a formátummal kapcsolatban, de a 2024-es sprintfutam után jelentősen megugrott a szombati nézőszám, ami meggyőzte őt a koncepció életképességéről.
A belga szervezők is büszkén jelentették be, hogy 2025-ben ők lehetnek az egyetlen európai helyszín, ahol sprintfutamot rendeznek, ami jól mutatja a formátum iránti növekvő érdeklődést a promóterek részéről.
Stefano Domenicali, a Forma–1 vezérigazgatója a múlt heti Olasz Nagydíj előtt határozott álláspontot képviselt a témában.
"A hagyományos rajongókon kívül gyakorlatilag mindenki támogatja a sprintfutamokat. A promóterek kifejezetten kérik ezt a formátumot, és már a versenyzők hozzáállása is pozitív" – nyilatkozta a sportvezető, majd merész jóslatba bocsátkozott.
"Néhány éven belül garantálom, hogy minden hétvégére ilyen formátumot szeretnének majd a szervezők, bár a MotoGP-hez hasonló teljes körű bevezetés még túl nagy lépés lenne."
A Motorsport.com információi szerint már folynak a tárgyalások arról, hogy 2027-től tíz sprintfutamot rendezzenek, ehhez azonban szükség lesz az FOM, az FIA és a csapatok támogatására is. Domenicali emellett felvetette a fordított rajtrácsos versenyek és a rövidebb nagydíjak ötletét is, bár ezek egyelőre csak elméleti felvetések.
Bobby Epstein szerint a Forma–1-nek kényes egyensúlyt kell találnia a hagyományok és az újítások között.
"Stefano kiváló vezető, aki képes úgy fejleszteni az F1-et, hogy közben megőrzi a sportág gazdag örökségét. Teljes mértékben megbízom a döntéseiben" – zárta gondolatait az austini versenyigazgató.