Donald Trump elnök visszatérése a Fehér Házba jelentős változásokat hozott az amerikai vállalati szférában. A Google, az Apple, az Amazon és a Facebook már alkalmazkodott az új irányvonalhoz, ami háttérbe szorította az álhírekkel szembeni küzdelmet, a környezetvédelmi kezdeményezéseket és a társadalmi befogadást célzó reformokat.
A nagyvállalatok alkalmazkodása nem pusztán politikai állásfoglalás, hanem általános jelenség. Hasonló folyamat figyelhető meg például Olaszországban is, ahol a RAI közszolgálati televíziót gyakran éri kritika, hogy a Giorgia Meloni vezette kormány irányvonalát követi.
A Liberty Media vezetése számára a 2020-as év komoly kihívásokat hozott. A COVID-19 járvány veszélyeztette a teljes szezont és több ezer munkahelyet, miközben az Egyesült Államokban a George Floyd halálát követő társadalmi és faji feszültségek a sport világában is éreztették hatásukat.
Lewis Hamilton különösen aktív szerepet vállalt a Black Lives Matter mozgalom támogatásában, ami arra ösztönözte a Liberty Mediát és az F1-et, hogy nyisson a társadalmi kérdések felé. Ennek eredményeként indult el a "We Race As One" kampány és a "Net Carbon Zero" program, amely 2030-ra célozza meg a széndioxid-kibocsátás nullára csökkentését.
Trump visszatérésével azonban mindez változhat. A Liberty Media már jelezte alkalmazkodási szándékát azzal, hogy felülvizsgálta korábbi elutasító álláspontját a Cadillac F1-es csapatként való belépésével kapcsolatban, miután az Andretti istálló jelentkezését először elutasították.
Rövid távon a Forma-1 felülvizsgálhatja befogadási és fenntarthatósági politikáját is, igazodva a Fehér Ház új irányvonalához, ugyanis az ahogy gyakran megtörténik, mindenki alkalmazkodik a hatalmon lévőkhöz, és a Liberty Media sem lehet kivétel ez alól.