hero image
dppi

Úgy néz ki, a motorral már nem lesz gondja a Ferrarinak

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Michael Schumacher egészen döbbenetes kiesése a 2005-ös Kínai Nagydíjról

FORMA-1

A Forma-1 történetének egyik legfélelmetesebb bukása (videó)

FORMA-1

Alonso győzelemmel ünnepelte a 200. nagydíját a Ferrarival

FORMA-1

Michael Schumacher 22 évvel ezelőtt már 56 F1-es győzelemnél járt

Motorsport.hu
2023/02/17 12:59
A Ferrari azt állítja, a 2022-ben tapasztalt, a motort érintő műszaki problémáikat megoldották, miután a tesztpadról pozitív visszajelzéseket kaptak a 2023-as erőforrással kapcsolatban.
Ajánlott Hülkenberg félelmetes F1-es bukása után megfagyott a levegő

A Scuderia és ügyfelei, az Alfa Romeo és a Haas 2022-ben többször is műszaki hibával szenvedtek. A Ferrari akkori csapatfőnöke, Mattia Binotto az év végén elárulta, hogy a motorok erejét lejjebb kellett venni, hogy csökkentsék a megállások esélyét.

A jelenlegi, befagyasztott motorok miatt a gyártók csak azok megbízhatóságán javíthatnak, azonban egyes pletykák szerint – melyeket Frederic Vasseur, az új csapatfőnök, viccnek nevezett -, 30 lóerőt is találhattak. Amennyiben ez a megbízhatóság javulásával lett elérve, ez teljesen szabályosnak minősül.

A Ferrari motorjának fejlesztését vezető Enrico Gualtieri elmondta: „Az új szezonra való felkészülés az egyik legzsúfoltabb szakasza az évnek és ez idén sem volt máshogy. Az erőforrások be vannak fagyasztva, csak a megbízhatósággal kapcsolatos dolgokon változtathatunk.”

„Éppen ez volt azonban az Achillesz-sarkunk, szóval a télen azon dolgoztunk, hogy ebben érjünk el egy jóval elfogadhatóbb szintet. Ez volt a célunk 2023-ra, gyakorlatilag az egész munkánkat erre alapoztuk télen.”

Gualtieri elismerte, hogy majd csak a pályán derül ki, hogy a csapat valóban megoldotta-e a problémát, de beszélt arról is, hogy külön figyelmet fordítottak a „gyanús” alkatrészek tervezésére és összeszerelésére.

„Főleg azokon a területeken dolgoztunk, ahol tavaly a legtöbb problémánk volt. A belsőégésű motorra és a villanymotorokra. Ugyanakkor próbáltuk a tavaly a pályán szerzett tapasztalatokat is alkalmazni, minden felhasznált elemmel kapcsolatos visszajelzést és esetleges gyenge pontot megnéztünk. Ebbe az egyes elemek tervezési műveletei is beletartoznak.”

„Ugyanakkor, ahol kellett, ott az összeszerelési folyamatot is átgondoltuk. A munkába az erőforráson dolgozó teljes személyzet, valamint a beszállítóink is beszálltak. Minden területen azon dolgoztunk, hogy megértsük a problémáink gyökerét és minden elérhető eszközzel a megoldásukon dolgozzunk.”