A Nemzetközi Automobil Szövetség hivatalosan is megerősítette a Formula-1 hátsó szárnyakra vonatkozó szabályok módosítását, melyek szigorításával a flexibilis elemek használata tovább korlátozódik.

Az FIA hivatalosan is megerősítette azt, amiről a RacingNews365 korábban már beszámolt: a flexibilis hátsó szárnyakra vonatkozó szabályozás újra változik. A jövő hétvégén megrendezésre kerülő Kínai Nagydíjon a szárny nyílásának mérete kisebb lesz, mint Ausztráliában volt.

A határértéket 2 milliméterről 0,5 milliméterre csökkentik, a hirtelen változás miatt 0,25 milliméteres tűréshatárral. Japánban már nem lesz tűréshatár, és a hátsó szárny maximális rése 0,5 milliméter lehet. A változtatás oka, hogy a hátsó szárny körüli közelmúltbeli módosítások nem voltak elegendőek a mini-DRS hatás megszüntetéséhez.

Az FIA a következő közleményt adta ki a változással kapcsolatban: „Ahogy korábban közöltük, a 2024-es szezon vége és a 2025-ös szezon kezdete között az FIA élt jogkörével, és új hajlékonysági teszteket vezetett be az első szárnyra, a hátsó szárnyra és a gerendaszárnyra. Emellett az FIA arra kérte a csapatokat, hogy az Ausztrál Nagydíj szabadedzésein kamerákat használjanak a szárnyak pályán történő elhajlásának figyelésére."

„A hátsó szárny hajlékonysági képeinek elemzését követően, a Melbourne-ben az FIA garázsában mért statikus elhajlásokkal együtt, az FIA arra a következtetésre jutott, hogy elegendő ok van a felső hátsó szárny szigorúbb tesztjének bevezetésére a közelgő Kínai Nagydíjtól" – hangsúlyozta a szövetség.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL