A versenybírók elé idézték az amerikai istállót, miután Jo Bauer, a Forma-1 technikai ellenőre észlelte, hogy Oliver Bearman autóját nem takarták le a szükséges időn belül a Holland Nagydíj kvalifikációját követően. Ez a mulasztás a parc fermé szabályok megsértésének minősül, amelyek szigorúan korlátozzák a versenygépeken végezhető módosításokat az időmérő és a futam között.
A Forma-1 sportszabályzata értelmében minden versenygépet le kell fedni az időmérő leintését követő két órán belül, miközben a csapatok számára egy meghatározott időablak áll rendelkezésre, amikor bizonyos ellenőrzéseket és beállításokat végezhetnek a megbízhatóság és biztonság érdekében. Ezeket a műveleteket azonban kizárólag a hivatalos személyzet felügyelete mellett hajthatják végre.
A technikai szabálysértésekkel ellentétben, amelyek általában azonnali kizárással járnak, az eljárási szabálysértések esetében a szankciók skálája jóval szélesebb. A versenybírók dönthetnek egy egyszerű figyelmeztetés mellett, de akár a teljes kizárást is választhatják az időmérőről. A legaggasztóbb forgatókönyv szerint, amennyiben a letakarás elmulasztása mögött beállítások módosítása rejlik, Bearman akár a bokszutcából is kényszerülhet rajtolni a vasárnapi versenyen.
Az amerikai istálló számára egyébként is nehéz hétvége ez, hiszen Bearman mindössze a 19. rajthelyet szerezte meg a kvalifikáción, közvetlenül csapattársa, Esteban Ocon mögött. A fiatal brit versenyző csak Lance Stroll-t előzte meg a rajtrácson, aki nem tudott mért kört teljesíteni az időmérőn.
„Rendkívül nehezen kezelhetőnek éreztem az autót," nyilatkozta Bearman a kvalifikációt követően. „A szabadedzés elején a kemény keverékű gumikon hihetetlen volt a tempónk. Őszintén szólva ekkor éreztem magam a legjobban ebben az autóban egész évben. Aztán amikor felraktuk a lágy gumikat, egyáltalán nem gyorsultunk. Valószínűleg valamilyen alapvető dolgot nem értünk megfelelően."
A vizsgálat kimenetele jelentősen befolyásolhatja az újonc versenyző holnapi futamát, különösen annak fényében, hogy a zandvoorti pálya előzési lehetőségei korlátozottak. Az amerikai istálló mindenesetre bízik benne, hogy elkerülhetik a súlyosabb büntetéseket, és a versenybírók figyelembe veszik, hogy technikai, nem pedig szándékos szabálysértésről lehet szó.
