Andrea Stella McLaren-csapatfőnök gyorsan tagadta, hogy Lando Norris versenyét befolyásolta volna a 37. körben történt lassú bokszkiállás - de valóban ez az igazság?

A brit pilóta a második leglassabb bokszkiállást produkálta Fernando Alonso mögött, aki öt másodperces időbüntetést töltött le a kiállása alatt. A leggyorsabb standard bokszkiállásokhoz képest Norris körülbelül két másodpercet veszített, így Charles Leclerc mögé tért vissza a pályára, míg Liam Lawson előttük haladt.

Röviddel Norris bokszkiállása előtt a McLaren arra buzdította pilótáját, hogy közelítsen Cunoda Júkihoz, remélve hogy a friss gumikon megelőzhetik a Red Bull versenyzőjét. A lassú bokszkiállás után azonban Cunoda könnyedén Norris előtt maradt.

„Maga a bokszkiállás nem jelentett különbséget, mert ugyanúgy Leclerc környékén végeztünk volna" – vélekedett Stella. Az ötödik helyért harcoló négy autó olyan közel volt egymáshoz, hogy nehéz megítélni mi történt volna normál bokszkiállás esetén.

Világos azonban, hogy Norris bokszkiállásának csak minimálisan kellett volna jobbnak lennie ahhoz, hogy elég közel térjen vissza a DRS használatához. Az első DRS-érzékelő pont Bakuban a bokszutca kijáratánál található, Norris pedig körülbelül 1,2 másodperccel Leclerc után érte el azt.

Gyorsabb bokszkiállással elég közel lehetett volna Leclerc-hez a DRS használatához és korábban megelőzhette volna. Lehetséges volt akár az is, hogy Leclerc elé térhet vissza a pályára, mivel a Ferrari-pilóta DRS-távolságban volt Lawsontól.

Természetesen ha Norris közvetlenül egy másik autó elé tér vissza, könnyen áldozatává válhatott volna az ellentámadásnak a következő egyenesben. Ez történt Cunodával is, aki Lawson előtt jött ki a bokszból, de nem tudta használni a DRS-t.

A legjobb forgatókönyv szerint Norris Lawson és Leclerc közé térhetett volna vissza, azonnal DRS-sel megelőzte volna a Racing Bulls autóját, majd támadhatott volna Cunoda ellen anélkül, hogy a Red Bull-pilóta DRS-előnnyel rendelkezett volna.

A lassú bokszkiállás azonban csak az utolsó volt a hétvégén rosszul sikerült dolgok sorában. Ott volt a kérdéses kvalifikációs stratégia, a hiba a Q3-as körében, pozíciók elvesztése a rajtnál és újraindításkor.

„Ennek fényében aligha meglepő, hogy Stella nem akarja csak a bokszkiállásra összpontosítani" – állapította meg a RaceFans elemzése.

Ugyanakkor ez már a második egymást követő verseny volt, ahol a lassú bokszkiállás rontotta Norris esélyeit, ezért a McLarennek sürgősen javítania kell ezen a területen.