A 31 éves japán pilóta, aki karrierje során Toyota-támogatott versenyző volt és két világbajnoki címet, valamint egy Le Mans-i 24 órás győzelmet szerzett a gyártóval, logikus választásnak tűnt a Haas számára a csapat új Toyota-kapcsolata miatt.
Hirakava már tavaly az Abu-Dzabi szezonzáró utáni teszten is vezetett a csapatnál, ahol pozitív benyomást tett.
Januárban azonban meglepetésre az Alpine tartalékpilótájaként jelentették be, csatlakozva Franco Colapintóhoz és Paul Aronhoz. Feladata lett volna a szimulátoros munka és a korábbi autók tesztelése (TPC), valamint az első szabadedzésen való részvétel Szuzukában.
Hirakava kiemelkedően teljesített a múlt heti szereplésén, amely második F1-es gyakorlása volt, miután korábbi McLaren-kapcsolata révén tavaly Abu-Dzabiban is vezethetett. A múlt pénteki első szabadedzésen a 12. leggyorsabb időt érte el, megelőzve az Alpine állandó pilótáját, Pierre Gaslyt.
Ezt követően azonban azonnal véget ért az Alpine-nal való együttműködése, mivel elhagyta a programot, hogy a Haas tartalékosa legyen egy olyan megállapodásban, amely további négy pénteki szabadedzést biztosít számára – kezdve a héten Bahreinben, ahol Ollie Bearmant helyettesíti.
„Nagy öröm üdvözölni Rjót a MoneyGram Haas F1 Teamnél, és hogy tapasztalatával gazdagítja a VF-25-ről szerzett tudásunkat" – mondta Komacu Ajao, a Haas csapatfőnöke. – „Visszajelzései nagyon részletesek voltak a tavalyi szezon utáni teszten, így értékes pályaidőt biztosítva neki négy különböző versenypályán idén, segíteni fogja az egész csapatot."
Hirakava további gyakorlási lehetőségei a Haasnál idén Spanyolországban, Mexikóban és Abu-Dzabiban lesznek, miközben folytatja Toyota-programját a WEC-ben is.