Az Olasz Nagydíj pénteki szabadedzésein pozitív képet mutatott a Maranellói gárda, hiszen Hamilton révén az első gyakorláson az élen végeztek, míg Leclerc a második pozíciót szerezte meg. A délutáni edzés során ugyan némileg visszaestek – Leclerc maradt a második helyen, Hamilton pedig az ötödikre csúszott vissza –, ám összességében Frédéric Vasseur elégedetten értékelte a nap történéseit.
„Jelentős előrelépést tettünk az előző hétvégéhez képest", nyilatkozta a francia szakember a Sky Sport F1-nek. „A délelőtti edzés kiválóan sikerült, délután már nehezebb volt a helyzet, de tisztában vagyunk az okokkal."
"Monzában nem szabad messzemenő következtetéseket levonni a pénteki eredményekből, mivel itt rendkívül sokat számít a motor beállítása és az üzemanyag mennyisége. A lényeg, hogy saját magunkra koncentráljunk, és megtaláljuk a megfelelő konfigurációt a szombati napra."
A monzai pálya karakterisztikája gyökeresen eltér a múlt hétvégi holland helyszíntől, ami komoly alkalmazkodást követel meg a csapatoktól.
„Ez a versenypálya gyakorlatilag a két szélsőség között helyezkedik el aerodinamikai szempontból. Zandvoortban az idény egyik legnagyobb leszorítóerő-konfigurációjával versenyeztünk, míg itt pont az ellenkező megközelítést kell alkalmaznunk. A rendkívül magas sebességhez alacsony leszorítóerőt kell alkalmaznunk, ami a féktávokat is jelentősen befolyásolja", magyarázta Vasseur.
A csapatfőnök ugyanakkor elismerte, hogy a második szabadedzésen talán túlságosan is agresszív megközelítést választottak .
„Lehet, hogy egy kicsit túlzásba estünk, de az éjszaka folyamán lesz időnk minden részletet alaposan elemezni. Ami a tiszta teljesítményt illeti, nem léptünk előre különösebben a szárnybeállítások terén a riválisokhoz képest. Inkább arról van szó, hogy a pilótáknak meg kell találniuk azt a határt, ahol még kézben tudják tartani az autót."
Szólj hozzá a cikkhez a lenti hozzászólás-fülnél!