A nyári szünetet követően a Forma-1 mezőnye újra akcióba lendül, először a holland tengerparti pályán, majd az olasz istálló hazai versenyén, Monzában. A maranellói gárda az elmúlt futamokon tapasztalt pozitív tendencia folytatásában reménykedik, miután az új felfüggesztés bevezetése óta látványos fejlődést mutatott.
A belgiumi dobogós helyezés és a magyarországi rajtelsőség egyértelműen jelzi, hogy a Ferrari előrelépett a versenyképesség terén. Míg a konstruktőri bajnokságban már korábban is a McLaren mögött a második helyen álltak, a szezon első felében a Red Bull és Verstappen rendszerint megelőzte őket a pályán.
„A nyári szünet lehetőséget adott mind a csapatnak, mind a versenyzőknek, hogy feltöltődjenek az idény rendkívül intenzív záró szakasza előtt," nyilatkozta Frederic Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke a zandvoorti versenyhétvége kapcsán. A francia szakember hangsúlyozta, hogy szeretnék folytatni azt a pozitív irányt, amit az utóbbi versenyeken felmutattak, amikor jelentős előrelépést tettek a versenyképesség terén.
„Charles és Lewis készen állnak, a csapat pedig maximálisan összpontosít arra, hogy a lehető legjobb feltételeket biztosítsa számukra a jó eredmények eléréséhez már az időmérőtől kezdve, ami különösen fontos Zandvoortban, figyelembe véve, mennyire nehéz itt az előzés," tette hozzá Vasseur.
Az olasz istálló ugyanakkor némi rejtéllyel a háta mögött vonult nyári pihenőre, miután a Magyar Nagydíj utolsó etapjában Leclerc teljesítménye jelentősen visszaesett, és az első helyről végül a negyedikre csúszott vissza. A Ferrari hivatalosan kizárta, hogy a problémák hátterében az alvázzal kapcsolatos gondok állnának, holott a monacói pilóta éppen erre a „forró" komponensre utalt a nehézségek okaként.
Hamilton sem zárta jó szájízzel a budapesti hétvégét, hiszen pont nélkül távozott a Hungaroringről, így számára különösen fontos lesz, hogy feljavuljon a teljesítménye a következő versenyeken.
Tavaly egyébként Monzában Leclerc-nek sikerült túljárnia a McLarenek eszén, amikor egy kiállással kevesebbet teljesítve előnyös pozícióba került. A Ferrari most abban reménykedik, hogy az azóta végrehajtott fejlesztéseknek köszönhetően mindkét közelgő európai versenyen competitive lehet a narancssárga csapattal és a Red Bull-lal szemben.
