hero image

Vasseur: Továbbra is együtt kell dolgoznunk a biztonságért

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Sainz már fel is próbálta a Ray Ban különleges F1-es napszemüvegét

FORMA-1

Jenson Button 15 éve ismét sokkolta az F1-et

FORMA-1

Nagy bejelentést tett az Audi elődje az F1-ben, elkelt egy hely 2025-re

FORMA-1

Ma 26 éve futotta 100. F1-es nagydíját Mika Häkkinen

Motorsport.hu
2022/07/17 11:36
Az FIA pénteken jelentette be, hogy 2023-tól többet tesznek a pattogás ellen. A szabálymódosítások mellett azt is bejelentették, hogy még biztonságosabbá teszik a bukócsövet. Az Alfa Romeo csapatfőnöke, Frédéric Vasseur elégedett, és úgy gondolja, hogy az FIA és a csapatok közötti együttműködés nagyon fontos.
Ajánlott Nagy bejelentést tett az Audi elődje az F1-ben, elkelt egy hely 2025-re

Csou Kuan-jü olyan súlyos balesetet szenvedett Silverstone-ban, hogy az autója tetején lévő bukócső letört. Az autóján lévő glória lehetővé tette, hogy a kínai pilóta túlélje a balesetet, ahol több tucat méteren keresztül fejjel lefelé csúszott az aszfalton és a kavicságyon keresztül.

Csodával határos módon Csou sértetlenül megúszta a balesetet, de világossá vált, hogy az autó bukócsöve nem segített megvédeni a sofőrt. Az FIA ezért más szabálymódosításokkal együtt arról számolt be, hogy a bukócsövet biztonságosabbá kell tenni:

„A csapatok megerősítették, hogy 2023-ban szigorúbb szabályokat kell bevezetni a bukócsővel kapcsolatban. Az FIA elvégezte a vonatkozó elemzéseket, és tájékoztatta a csapatokat a bukócsövek biztonságával kapcsolatos új követelményekről." Eközben maga a csapat még mindig folytatja a saját vizsgálatát a baleset ügyében.

„Még mindig vizsgáljuk a balesetet, és minden információt megosztunk az FIA-val. Az első probléma az volt, hogy az ütközés kétszer olyan kemény volt, mint a normál törésteszt. A biztonság javítása érdekében javítanunk kell a saját megoldásunkon, és folytatnunk kell a munkát az FIA-val” mondta Vasseur az as-web.jp szerint.

Vasseur továbbá a pozitívumokra szeretne koncentrálni. A baleset nagysága ellenére nincsenek komolyabb következmények az érintett versenyzőkre nézve. Vasseur örül, hogy nem történt üzemanyagszivárgás: „Az lett volna a legrosszabb forgatókönyv".