Max Verstappen úgy véli, a Mercedes az élen lehet a 2026-os Forma–1-es erőforrás-szabályok életbe lépésekor, miközben a Red Bull kapcsán a Forddal közös új motorprogram kockázataival számol.
A 2025-ös idény lezárja a jelenlegi turbó-hibrid korszakot, 2026-tól pedig az elektromos és a belső égésű teljesítmény nagyjából 50–50 százalékos megoszlásával érkezik az új technikai csomag. Az átalakítás új gyártókat csábít: jövőre befut az Audi, míg a Cadillac 2028-ra célba venné a gyári státuszt, eleinte pedig a Ferrari motorjait fogják használni.
A négyszeres világbajnok Max Verstappent pedig arról kérdezték, hogy szerinte kik fognak a leginkább betalálni a 2026-os szabályokba, a holland pedig a Mercedest emelte ki. Érdekesség, hogy régóta pletykálnak arról, hogy a klasszis címvédő előbb-utóbb az Ezüst Nyílnál köthet ki.
„Nehéz megmondani.” – mondta Verstappen a Sky Germanynek. „Úgy gondolom, a Mercedes elöl lesz. Ők mindig ott vannak és mindig erősek. Egy topcsapat. Szerintem elöl lesznek, főleg ami a motort illeti.” – értékelt.
A Red Bullnál 2026-tól a Forddal közös motorprogram fut, amelyben a Milton Keynes-i alakulat saját erőforrást visz pályára. Verstappen óvatos a várakozásait illetően:
„Jövőre nem lesz könnyű a saját motorunkkal, ez egyértelmű.” – ismerte el. „Ez új kockázat a Red Bullnak, de annak idején beléptek a Forma–1-be is ezzel a kockázattal, és nem sült el rosszul.” – mondta.
A holland hangsúlyozta, hogy a csapat mindent megtesz a versenyképes csomagért: „Mindent beleadunk. Remélem, közel leszünk, de természetesen nem tudom.” – zárta.
