A világbajnok versenyző közel fél másodperces hátránnyal zárta a pénteki szabadedzéseket Imolában.

Az első két szabadedzés eredményei alapján jelentős kihívásokkal néz szembe a Red Bull az idei Emilia-Romagna Nagydíjon, miután Max Verstappen mindkét pénteki edzésen elmaradt a várakozásoktól.

A holland pilóta, aki frissített csomaggal érkezett a versenyhétvégére, számottevő egyensúlyi problémákkal küzdött az autójában, ami miatt láthatóan egyre fokozódó feszültséggel próbálta uralni a versenygépet.

A címvédő teljesítménye különösen szembetűnő volt az első szabadedzésen, ahol csak a hetedik helyet szerezte meg, majd a második gyakorláson sem tudott előrébb lépni az ötödik pozíciónál, miközben a McLarenek meggyőző fölénnyel uralták a mezőnyt. A holland versenyző frusztrációja olyan mértéket öltött, hogy egy elrontott kör után még a kormányát is megütötte.

"Számos beállítást kipróbáltunk, amelyek közül néhány jobban működött, de összességében jelenleg nem vagyunk elég gyorsak" – nyilatkozta Verstappen, aki a hosszú etapokon is elmaradt a várakozásoktól.

A világbajnok arra a kérdésre, mennyire bizakodó a hétvége hátralévő részét illetően, kendőzetlenül fogalmazott: "Jelen pillanatban nem igazán vagyok az. További munkára van szükségünk a kanyarsebességek optimalizálásához."

Aggasztó tempókülönbség

A Red Bull helyzetét jól szemlélteti, hogy a versenyszimulációk során a McLarenek könnyedén megelőzték Verstappent. "Ha a McLarenek simán lehagynak minket, az önmagáért beszél. Ráadásul a többi csapathoz képest is nehéznek bizonyult a mai nap" – osztotta meg aggályait a holland pilóta.

Csapattársa, Cunoda Júki sem tudott kiemelkedő eredményt felmutatni, miután a tizenhatodik helyről a nyolcadik pozícióig tudott előrelépni a két edzés során.

Szokatlan műszaki probléma

A technikai gondok mellett egy különös incidens is nehezítette Verstappen második szabadedzését, amikor egy csavar került az ülése alá. "Megnéznétek... Ó, elvesztettem, ez egy csavar volt. A kezemben volt, de beesett az ülésbe" – hangzott el a rádión.

Az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve a Sky Sports F1-nek elemezve az esetet hangsúlyozta a helyzet komolyságát:

"Az autó nehezen irányíthatónak tűnik, Verstappen láthatóan küzd vele. Azonban egy csavar jelenléte a pedálok környékén kifejezetten veszélyes lehet, hiszen blokkolhatja a gáz- vagy fékpedált. Fontos tisztázni, hogy ez egy meglazult alkatrész vagy szerelési hiba következménye."

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL