Max Verstappen világos álláspontot fogalmazott meg a legendás német pálya és a Forma-1 kapcsolatáról, miután szombaton GT3-as autóval teljesítette bemutatkozását a Nürburgringen.

A Red Bull Racing pilótája hosszú ideje nem titkolta érdeklődését más versenysorozatok iránt, és most ismét bebizonyította elkötelezettségét a motorsport egyéb ágai iránt.

A négyszeres világbajnok korábban Franz Hermann álnéven vett részt GT3-as teszten, ahol lenyűgöző időket futott a Nürburgringen, majd most az F1-es szezon egyik utolsó szabad hétvégéjén lehetőséget kapott a Nordschleifén való versenyzésre.

Verstappen kezdetben nem rendelkezett a 24 órás versenyekhez szükséges engedéllyel, azonban később a Lionspeed GP csapatával teljesített körök alapján megkapta a jogosítványt. A holland versenyző szombati szereplése után világossá tette véleményét arról, hogy miért nem lenne alkalmas ez a pálya a Forma-1 számára.

„Nem szeretnék ezekkel az autókkal ott vezetni" - jelentette ki Verstappen az F1 Insider szerint. „A GT3-as sebesség tökéletes, minden ami ennél több, az már egy kicsit kockázatos."

A 27 éves pilóta első alkalommal alacsonyabb teljesítményű járművel teljesített 14 kört probléma nélkül, azonban a teljes jogosítvány megszerzéséhez a második autóval is kellett volna köröznie.

Csapattársa balesete miatt végül nem tudta befejezni második etapját, ennek ellenére megkapta a DMSB Permit A engedélyt, amely lehetővé teszi számára a jövőbeni GT3-as versenyeken való részvételt.

A Nordschleife a Nürburgring részét képezi, amely 41 nagydíjnak adott otthont az F1 történetében.

Michael Schumacher rekordot jelentő öt győzelmet aratott ezen a helyszínen, azonban a teljes Nordschleifét utoljára 1976-ban használta a Forma-1. James Hunt győzött aznap, de a hétvége Niki Lauda majdnem végzetes balesetéről is emlékezetes maradt, aki korábban már aggodalmakat fogalmazott meg a biztonsági feltételekkel kapcsolatban.