Motorsport.hu|2025. 12. 08. 12:29
Max Verstappen részletesebben is elmagyarázta, miért nem fogta vissza szándékosan a tempót és a mezőnyt az Abu-dzabi Nagydíj során, hogy ezzel próbálja meg kiharcolni magának a világbajnoki címet.

A pole-ból rajtoló holland jól rugaszkodott el, és meg tudta tartani a vezető helyét az első körben. A futam előtt sokan felvetették, hogy Verstappen talán szándékosan lassabb tempót fog diktálni, ezzel teremtve némi fejfájást a McLarennek taktikai szempontból.

A Red Bull-os ugyanakkor a verseny során folyamatosan növelte az előnyét, és összességében simán húzta be idei nyolcadik futamgyőzelmét, de végül két ponttal lemaradt az újabb bajnoki címről, hiszen Lando Norris a harmadik helyen ért célba. A McLaren persze okos stratégiát választott, hiszen Norris és Oscar Piastri eltérő abroncsokon vágott neki a versenynek, ami azt jelentette, hogy Verstappenéknek kétfelé kellett figyelniük.

„Rengeteg forgatókönyv volt a fejemben, de miután kiderült, hogy Oscar milyen gumikon kezd, tudtam, hogy elég nehéz lenne megvalósítani. Kicsikét talán túl gyorsak voltunk az élen. A többiek nem igazán tudtak olyan jól követni. Charles [Leclerc] a szívét-lelkét kitette ma a pályára, hogy felérjen a dobogóra, amit szintén lenyűgöző volt látni” – mondta a holland a futam kapcsán.

Verstappen nem véletlenül említette Leclerc-t, hiszen a monacói lényegében az egész futam során ott volt Norris mögött, de a tempója végül nem volt elég ahhoz, hogy komoly veszélyt jelentsen rá. Amennyiben viszont sikerült volna megelőznie a britet, akkor egészen más helyzet állhatott volna elő, hiszen Norris a negyedik hellyel már nem lett volna világbajnok.

Egy másik tényező, amely nem segítette a Red Bull helyzetét, hogy Norrisnál kétkiállásos taktikát alkalmazott a McLaren, míg Verstappen csak egyszer cserélt, mindez pedig azt jelentette, hogy Norris a frissebb gumikon sokkal gyorsabb volt az élen haladó pilótánál, és ez nyilván veszélyt jelenthetett volna rá, ha megpróbálja összetömöríteni a mezőnyt.

Verstappen emellett pedig azt is kiemelte, hogy a pálya vonalvezetésének megváltozása miatt szintén nehezebb dolga lett volna, ha megpróbálja Hamilton 2016-os stratégiáját alkalmazni. „Ők nyilván két kiállást választottak. Ez is csak bonyolította a helyzetet, mert ha te egy kiálláson maradsz, akkor nehéz visszavenni a tempóból és feltartani a többieket. Az itteni új vonalvezetés pedig még nehezebbé teszi a dolgot mondjuk 2016-hoz képest.”

Élő közvetítés