A szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj hétvégéjének első igazán fontos eseménye az időmérő edzés volt, amely minden eddiginél nagyobb jelentőséggel bírt a három bajnokesélyes számára. Bár a rajtpozíció nem számít annyira, mint például Katarban, a mezőny elejéről indulni mindig előnyt jelent, különösen egy ilyen kiélezett végjátékban.
A szabadedzéseken Lando Norris tűnt a legerősebbnek, az első két gyakorláson ő volt a leggyorsabb, míg a harmadik tréningen csupán négy ezreddel maradt el az élen záró George Russelltől. Max Verstappen végig közel volt hozzájuk, miközben a Red Bullján kisebb problémák is hátráltatták. Oscar Piastri ezzel szemben kicsit lassabban lendült játékba, és a hétvége elején még nem tudta tartani a lépést a riválisokkal.
Az időmérőre a hőmérséklet is kedvezőbbé vált, az esti sötétség beálltával 25 fokra hűlt a levegő, míg az aszfalt 29 fokos volt. Lewis Hamilton autóját sikerült helyreállítani a harmadik szabadedzésen történt balesete után, így a brit pilóta részt tudott venni az időmérőn. A Q1 elején a legtöbb élcsapat pilótája kivárt a bokszban, míg néhányan – köztük Hamilton, Charles Leclerc és Pierre Gasly – közepes keverékű gumival próbálkoztak először.
Nico Hülkenberg állította fel az első komolyabb mércét 1:23.473-mal, amit hamarosan Verstappen is megfutott. Fernando Alonso kevesebb mint egy tizeddel maradt el tőle, Norris pedig csak az ötödik helyre tudta beverekedni magát. Oliver Bearman is felvillant, 1:23.254-es idejét azonban George Russell hét ezreddel megjavította. Oscar Piastri szintén közel került hozzájuk, mindössze nyolc ezreddel maradt el a Mercedes pilótájától.
Hat perccel a vége előtt Leclerc még a 18. helyen állt, és jól mutatta a szoros mezőnyt, hogy 18 autó hét tizeden belül volt. Végül Piastri egy erős, 1:22.605-ös kört rakott össze, míg Norris meglepően gyengén szerepelt, több mint hat tizeddel maradt el csapattársától. Verstappen közel került Piastri idejéhez, de nem tudta megjavítani. Hamiltonnak ezúttal sem jött össze a továbbjutás, zsinórban harmadszor esett ki Q1-ben, ismét csak néhány ezreddel lemaradva.
Kiesők a Q1-ben: Hamilton, Albon, Hülkenberg, Gasly, Colapinto
A második szakaszban Verstappen nyitotta meg a sort, és használt gumikkal is az élre állt 1:22.912-es idővel. Russell azonban hamarosan átvette a vezetést 1:22.730-cal. A McLarenek is jó formát mutattak: Piastri a negyedik, Norris a második helyen zárt, majd Verstappen kis különbséggel megelőzte a britet. Érdekesség, hogy a legtöbben használt abroncsokon futották legjobb idejüket, amelyek ezúttal gyorsabbnak bizonyultak az új szetteknél.
Öt perccel a vége előtt Leclerc még csak a kilencedik helyen állt. Alonso negyedik lett, közvetlenül Gabriel Bortoleto előtt. Esteban Ocon és Júki Cunoda is beverekedte magát a Q3-ba, Kimi Antonelli viszont csak a 14. helyre volt képes. Az élmezőnyben Russell, Verstappen és Norris triója dominált, miközben a 15. és a 8. helyezett között kevesebb mint egy tizedmásodperc volt a különbség.
Kiesők a Q2-ben: Bearman, Sainz, Lawson, Antonelli, Stroll
A záró szakaszban ezúttal mindenki azonnal pályára gurult, és Verstappen már az első próbálkozásával letette a névjegyét: minden szektorban a legjobb volt, és egy kiváló, 1:22.295-ös időt autózott. Ebben némi segítséget is kapott csapattársától, akinek szélárnyéka jól jött a gyors kör során. Norris a harmadik helyen állt, négy tizeddel lemaradva, Piastri pedig beékelődött kettejük közé. Fontos megjegyezni, hogy a McLarenek ekkor még használt gumikon futottak, ellentétben Verstappennel.
A második próbálkozásra mindenki friss abroncsokat kapott. A három bajnokesélyes újabb köröket futott, de a sorrend már nem változott: Verstappen megszerezte a pole pozíciót az Abu-dzabi Nagydíjra, ezzel jelezve, hogy nem veszi fél vállról az ötödik bajnoki cím megszerzésének esélyét. A brit második lett, két tizeddel lemaradva a Red Bulltól, Piastri pedig harmadikként zárt. George Russell a célegyenesre fordulva kis híján hibázott, végül a negyedik helyen végzett. Júki Cunoda köre törlésre került, így csak a tizedik helyről rajtolhat.
2025-ös Abu-Dzabi Nagydíj, időmérő
| POZ. | VERSENYZŐ | CSAPAT | Q1 | Q2 | Q3 | KÖR |
| 1 | Max Verstappen | Red Bull Racing | 1:22.877 | 1:22.752 | 1:22.207 | 18 |
| 2 | Lando Norris | McLaren | 1:23.178 | 1:22.804 | 1:22.408 | 17 |
| 3 | Oscar Piastri | McLaren | 1:22.605 | 1:23.021 | 1:22.437 | 17 |
| 4 | George Russell | Mercedes | 1:23.247 | 1:22.730 | 1:22.645 | 18 |
| 5 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:23.163 | 1:22.948 | 1:22.730 | 18 |
| 6 | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:23.071 | 1:22.861 | 1:22.902 | 18 |
| 7 | Gabriel Bortoleto | Sauber | 1:23.374 | 1:22.874 | 1:22.904 | 21 |
| 8 | Esteban Ocon | Haas | 1:23.334 | 1:23.023 | 1:22.913 | 18 |
| 9 | Isack Hadjar | Racing Bulls | 1:23.373 | 1:22.997 | 1:23.072 | 18 |
| 10 | Júki Cunoda | Red Bull Racing | 1:23.386 | 1:23.034 | DNF | 17 |
| 11 | Oliver Bearman | Haas | 1:23.254 | 1:23.041 | 11 | |
| 12 | Carlos Sainz | Williams | 1:23.187 | 1:23.042 | 12 | |
| 13 | Liam Lawson | Racing Bulls | 1:23.265 | 1:23.077 | 14 | |
| 14 | Kimi Antonelli | Mercedes | 1:22.894 | 1:23.080 | 12 | |
| 15 | Lance Stroll | Aston Martin | 1:23.316 | 1:23.097 | 15 | |
| 16 | Lewis Hamilton | Ferrari | 1:23.394 | 9 | ||
| 17 | Alexander Albon | Williams | 1:23.416 | 6 | ||
| 18 | Nico Hülkenberg | Sauber | 1:23.450 | 9 | ||
| 19 | Pierre Gasly | Alpine | 1:23.468 | 9 | ||
| 20 | Franco Colapinto | Alpine | 1:23.890 | 9 |
