Antonelli vegyes eredményt ért el vasárnap Zandvoortban. Az olasz pilóta kezdetben felzárkózott a csalódást keltő időmérős eredménye után, amikor nem jutott be a Q3-ba, és végül a hatodik helyen haladt csapattársa, George Russell előtt.
A második bokszkiállás a lágy gumikra váltással arra késztette a Ferrarit, hogy Charles Leclerc-rel reagáljon. Leclerc hideg gumikon haladt, Antonelli pedig lehetőséget látott az előzésre a hármas kanyarban, de rosszul ítélte meg a helyzetet, és kiejtette a Ferrari pilótáját a versenyből.
Antonelli 10 másodperces időbüntetést kapott az incidensért, majd később még ötöt gyorshajtásért, így kicsúszott a top 10-ből. A verseny után Villeneuve, aki a Sky Sports szakértőjeként volt a helyszínen, Antonelli manőverét bírálta, és felvetette a kérdést, „túl nagy falat-e neki” a Forma-1-ben szerepelni.
A Comeonnak adott külön interjúban Villeneuve kitartott eredeti véleménye mellett:„Kitartok-e az Antonelliről mondottak mellett? Teljes mértékben. Melyik bolygón gondolta, hogy be tudja venni a kanyart anélkül, hogy Leclercbe ütközne? Ez az osztrák esetre emlékeztet” – mondta Villeneuve.
„Úgy tűnik, fogalma sincs arról, mi történik előtte. Ez nagyon, nagyon furcsa. Vannak olyan manőverek, mint amit Leclerc mutatott be Russell ellen. Az agresszív volt, de működhetett. Megvolt benne a potenciál."
„Antonelli esetében már a kanyarba való behajtáskor, az azt megelőző kanyarban is nyilvánvaló volt, hogy ez nem fog menni, és amikor láttam, hogy behúz a belső ívre, azt gondoltam: Vajon szerinte mi lesz ennek a vége?"
„Még ő maga is azt mondta, meglepődött, hogy Leclerc előtte fordult be. Nos, ez nem volt meglepő. Az ideális íven volt. Mit képzelt, mit csinál? Ezért mondtam, hogy ez nem egy Forma-1-es manőver. Ez nem egy versenyzői manőver. Ez alapvetően egy nagyon amatőr megoldás, és te a Forma-1-ben vagy.”
Villeneuve megismételte véleményét, miszerint Kimi Antonelli kora nem lehet tényező. Ollie Bearman és Gabriel Bortoleto fejlődését hozta fel példaként a saját csapataikban, még ha összességében nem is akkora a nyomás egy középcsapatban, ahol nem egy Russell kaliberű pilóta a csapattársuk.
„Talán ha ez lenne a szezon első versenye, akkor mondhatnánk, hogy oké, mindegy, de a szezon felénél már nem. Minden sportban így van ez. Már sok versenyen részt vett. Rengeteg kilométert tett meg egy két éves, régebbi autóval, amit használhatnak, szóval felkészült erre, és a szezon kezdete óta nem fejlődött."
„Nézzük meg Bortoletót. Ő lépked előre. Bearman mindig is ott volt. Antonellinek nincs mentsége. Egy Mercedesben ül. Egy agy csapat veszi körül. Egy nagy gubó. Verstappen ugyanebben a korban érkezett az F1-be."
„Lewis sem volt sokkal idősebb, igaz? És ő Alonso ellen harcolt. Ezt kell összehasonlításként venni. Ez a Forma-1, és ha túl fiatal vagy hozzá, akkor ne legyél az F1-ben. Ennyire egyszerű. Ha hajlandó vagy megtenni a lépést és elfogadni ezt a munkát, és egy csapat felvesz, akkor nem ítélhetnek meg máshogy csak azért, mert fiatal vagy.”