A Williams csapatfőnöke, James Vowles az austini versenyhétvégén történt Carlos Sainz és Andrea Kimi Antonelli közötti esettel kapcsolatban fejtette ki véleményét Mexikóban. A Williams spanyol versenyzője öt rajthelyes büntetést kapott az incidensért, ami Vowles szerint túlzó szankció volt.
"Carlos egy olyan résbe próbált beférni, ami valójában nem is létezett. Az a kanyar egyértelműen Antonellié volt, aki szabadon választhatta meg az ívet. Ezt egyébként maga Carlos is elismerte" – fogalmazott a Sky-nak nyilatkozva Vowles, aki felidézte, hogy Sainz nem sokkal korábban egy szinte ugyanilyen manőverrel sikeresen előzte meg Oliver Bearmant.
"Gyors autónk volt, és utólag valószínűleg Carlos is belátja, hogy a következő egyenesben amúgy is megelőzhette volna Antonellit. Ő azonban megpróbálta kihasználni azt a szűk rést, ami aztán bezárult előtte" – magyarázta a szakember, aki ugyanakkor büszke arra, hogy versenyzője mer kockáztatni. "Ez az a bizonyos vékony határvonal a bátorság és a hiba között. Ebben az esetben sajnos rossz oldalra kerültünk."
A Williams csapatfőnöke szerint az öt rajthelyes büntetés rendkívül szigorú volt. "Elfogadjuk, hogy a jelenlegi szabályok szerint ez szabálytalan manőver volt, de a kiszabott büntetés így is túlzó" – vélekedett Vowles, aki szerint a probléma túlmutat ezen az egy eseten.
"Nem csak Carlosról vagy Kimiről van szó. A szabályok jelenlegi formájukban túlságosan az elöl haladó versenyző javára billentik a mérleget" – mutatott rá a szakember. Ezt a véleményt Timo Glock korábbi F1-es pilóta is osztja, aki szerint egyre több versenyző panaszkodik arra, hogy szinte lehetetlen tisztán előzni, mivel aki túl sokáig a másik mögött ragad, annak túlmelegednek a gumijai.
"Pontosan erről beszélek" – reagált Vowles. "A mostani szabályrendszerben az elöl haladó autónak olyan mértékű kontrollja van a helyzet felett, hogy előbb-utóbb muszáj megpróbálkozni a résekben rejlő lehetőségekkel, különben semmi sem történik a pályán."
A Williams csapatfőnöke ezért a szabályok újragondolását sürgeti. "Remélem, hogy ez az eset lehetőséget teremt a szabályok felülvizsgálatára. Jelenleg kockáztatni kell az előzéshez, máskülönben eseménytelen körözgetést látunk, és ez biztosan nem az a fajta versenyzés, amit szeretnénk."
