Kiss Sándor|2025. 11. 26. 10:55
Peter Windsor szerint a McLaren hibázott, amikor Oscar Piastrit szerződtette.

Peter Windsor szerint Lando Norris 2025-ben élete formájában autózik, ugyanakkor a brit szakértő úgy érzi, a McLaren belső működése komolyabb teher a pilótának, mint bármely ellenfél vagy a sűrű versenynaptár. Miközben Norris az eddigi legösszetettebb világbajnoki harcát vívja, Windsor nem a pályán látja a legnagyobb akadályt, ugyanis szerinte a csapat működése mentálisan túlságosan szétszedi a brit versenyzőt.

A brit elemző úgy véli, tévedés azt gondolni, hogy Norris sokat fejlődött idén, még akkor is, ha a közvélemény szerint a közösségi médiától való eltávolodása, a sportpszichológusi támogatás vagy a felkészülési módszerek finomítása mind előrelépést jelentenének.

Windsor ezt inkább olyan alapkövetelménynek tartja, amelyet minden élsportolónak teljesítenie kell. A szezon csak akkor tekinthető sikeresnek, ha Norris világbajnok lesz, és semmilyen önfejlesztési folyamat nem helyettesíti a cím megszerzését.

Windsor szerint rossz úton jár a McLaren

A csapat felelősségét több ponton is kiemeli. A Cameron Cc csatornán adott interjúban arról beszélt, hogy a Norris körüli „fejlődésnarratíva” nem állja meg a helyét, ugyanis a valódi kérdés az, miért küzd egy ilyen kaliberű versenyző ekkora mentális nyomással.

„Ez az egész nonszensz. Az emberek csak azért próbálnak ebből sztorit csinálni, mert jól hangzik. Minden sportolónak egyre jobbnak kell lennie, ez nem érdem, hanem kötelesség” – fogalmazott, majd hozzátette, hogy szerinte a McLaren nem biztosítja a megfelelő környezetet ahhoz, hogy Norris kizárólag a győzelemre koncentrálhasson.

A szakértő azt is kifejtette, hogy Norris jelenlegi helyzetéért nem a technikai háttér, hanem Oscar Piastri érkezése felelős.

„Nem kellett volna őt szerződtetni. Meggyőződésem, hogy Norris sokkal nyugodtabb és hatékonyabb szezont futna, ha Daniel Ricciardo maradt volna mellette” – mondta, majd kitért arra, hogy Ricciardóval nem alakult volna ki olyan éles házon belüli versenyhelyzet, amely állandó bizonyítási kényszert jelent.

Windsor határozottan elutasítja azt a feltevést is, hogy két élversenyző jelenléte automatikusan magasabb szintre emeli a csapatot. Sőt, „mítosznak” nevezi ezt az elképzelést. Úgy véli, ha valaki Norrishoz, Charles Leclerchez, Lewis Hamiltonhoz, Max Verstappenhez vagy George Russellhez hasonló tempóra képes, akkor nem profitál abból, ha mellé egy másik csúcsteljesítményre képes pilótát ültetnek.

„A történelem tele van példákkal arra, hogy ez inkább zavart és bizonytalanságot szül, mintsem fejlődést” – mondta, miközben rámutatott, hogy az ilyen felállások gyakran széttörik a fókuszt és idegessé teszik a versenyzőket.

Piastri sem jár jól ebben a helyzetben

Windsor szerint a McLaren azzal is tévúton jár, hogy Piastrit hosszú távú első számú pilótának próbálja felépíteni.

„Nincs semmilyen bizonyíték arra, hogy bajnoki címeket csak olyan versenyzővel lehet nyerni, akit saját magad neveltél ki. Ha jó az autó, bármikor szerződtetni tudsz egy gyors pilótát” – mondta, majd megemlítette, hogy ha Norris öt év múlva elhagyná a csapatot, akkor is bőven lenne merítési lehetőség. Példaként Isack Hadjart és Charles Leclerc-t hozta fel, mint olyan versenyzőket, akik elérhetők lennének a megfelelő “csapatcsomag” mellé.

Kiemelte azt is, hogy Piastri köré sem szerencsés jövőképet építeni. „Ez nem futballcsapat, ahol a következő generációt próbálod felnevelni. A Forma–1 teljesen más logikát követ, ugyanis itt az a cél, hogy az egyik versenyző kihozza az autóból a maximumot, a másik pedig ezt támogassa. Ha két pilóta folyamatosan pontokat vesz el egymástól, csak belső feszültséget és politikai játszmákat generálsz a garázsban” – zárta gondolatait Windsor.