hero image
X / Mercedes F1

Wolff elárulta, meddig tart, míg Antonelli legyőzi a legjobb pilótákat

A Mercedes csapatfőnöke hosszú távú fejlődési programot vázolt fel fiatal versenyzője számára.

Az idei szezonban debütáló Andrea Kimi Antonelli már az első tíz futamon bizonyította kivételes tehetségét, hiszen 63 pontot gyűjtve a hetedik helyet foglalja el a pilóták bajnokságában. A mindössze 18 esztendős olasz versenyző a Miami sprintfutamon megszerezte első rajtelsőségét, majd a Kanadai Nagydíjon dobogóra is állhatott, azonban a Mercedes első embere szerint még hosszú út áll előtte.

Toto Wolff egy interjúban rávilágított, hogy bármennyire is ígéretes Antonelli teljesítménye, a valódi kibontakozáshoz időre van szükség. „Kimi esetében egy hároméves programban kell gondolkodnunk, elfogadva, hogy ennyi időre van szüksége egy fiatal versenyzőnek ahhoz, hogy felvehesse a versenyt tapasztaltabb és ugyancsak rendkívül gyors csapattársakkal," fejtette ki a csapatfőnök, aki már évek óta figyelemmel kíséri az olasz tehetség pályafutását.

Az osztrák szakember elmondása szerint Antonelli már 11 éves kora óta a Mercedes utánpótlás-programjának részese, tehetségét pedig igen korán felismerték. „Napjainkban már tízéves korban észre lehet venni a kiemelkedő képességeket, amikor a gyerekek nemzetközi gokartbajnokságokon kezdenek versenyezni. Kiváló tehetségkutatóink vannak, ez pedig rendkívül fontos, hiszen ugyanúgy működik, mint a labdarúgásban vagy a teniszben az akadémiai rendszer," magyarázta Wolff.

A Mercedes figyelmét különösen az keltette fel, hogy Antonelli rendre idősebb versenyzőkkel szemben is dominálni tudott. „Ha egy gyermek nyolcévesen kezd versenyezni, és egyenrangú félként száll szembe idősebb pilótákkal, az már önmagában biztató jel. Amennyiben bajnokságot nyer úgy, hogy egy évvel fiatalabb a többieknél, az újabb pozitív visszajelzés. Kimi pedig minden kategóriában győzedelmeskedett, ami valami egészen rendkívüli," hangsúlyozta a csapatfőnök.

Wolff szerint Antonelli legnagyobb kihívása jelenleg abban rejlik, hogy meg kell birkóznia a Forma-1 jelenlegi színvonalával, miközben olyan pályákon versenyez, amelyeket még csak most ismer meg. Montreal például teljesen új volt számára: „Hatalmas hátrányból indulsz ilyen helyzetben, de az autó versenyképes volt, és ő képes volt gyors lenni," mondta elismerően a Mercedes-főnök.

A Red Bull vagy az Alpine gyakorlatával ellentétben, ahol gyakran rotálják fiatal versenyzőiket, Wolff szerint időt kell adni a tehetségek kibontakozásához. „Amikor kiválasztod a megfelelő tehetséget, tudatosan kell döntened arról, kit ültetsz az autóba. És ha az a fiatal potenciált mutat, időt is kell biztosítanod számára a fejlődéshez. Pontosan ezt tesszük Kimivel," magyarázta az osztrák szakember.

„Sokan kérdezték: 'Hogyan ültethettek egy 18 éves gyereket egy Mercedes volánja mögé?' Ez nem olyan, mint amikor valaki egy kisebb csapatban debütál, ahol senki sem figyel rád különösebben. Itt az emberek azt várják, hogy dobogóra állj vagy futamokat nyerj. De ez a mi filozófiánk. Csak akkor adunk ülést valakinek, ha hisszük, hogy a jövőben bajnok lehet belőle," zárta gondolatait a csapatfőnök.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL