A Forma–1 mezőnye keletre utazik a 2025-ös világbajnokság 17. fordulójára, miután a nyári szünet utáni európai dupla futamon túl vannak a csapatok. Az azerbajdzsáni hétvége újabb fontos állomása lesz a konstruktőri világbajnokság második helyéért zajló küzdelemnek.
A Mercedes a magyar nagydíjon szerzett dobogó után Zandvoortban és Monzában összesen 24 pontot gyűjtött, ám Toto Wolff szerint ennél többre lesz szükség a hátralévő futamokon.
"Az európai versenyek lezárultával kezdetét veszi az idény utolsó harmada" – fogalmazott a Mercedes csapatfőnöke. "Rendkívül intenzív időszak vár ránk az abu-dzabi zárófutamig, hiszen három csapat is harcban áll a konstruktőri bajnokság második helyéért. Monzában veszítettünk néhány pontot a riválisainkkal szemben, és tisztában vagyunk vele, hogy a hátralévő nyolc versenyen jobban kell teljesítenünk, mint Olaszországban, ha meg akarjuk szerezni az ezüstérmet."
A zandvoorti tengerparti dűnék és a monzai árnyas erdők után most Baku utcái következnek, ahol nyolcadik alkalommal vendégeskedik a száguldó cirkusz. "A tengerentúli versenyek két utcai pályával kezdődnek. Először Azerbajdzsánba látogatunk, majd két hét múlva Szingapúr következik" – tekintett előre Wolff.
A bakui pálya egyedülálló karakterisztikával rendelkezik: itt található a versenynaptár legszűkebb kanyarja és leghosszabb teljes gázos szakasza is. "A pálya igazi kihívást jelent a nagy sebességű egyenesekkel, derékszögű kanyarokkal és a szűk, kanyargós várkörnyéki résszel. Mind az autót, mind a pilótát alaposan próbára teszi" – elemezte Wolff.
A konstruktőri másodikért zajló csata az utóbbi hetekben folyamatosan hullámzott, jelenleg 20 pont a Mercedes hátránya a Ferrarival szemben. "Rendkívül szoros a mezőny, és ismét az apró részleteken fog múlni minden" – vélekedett az osztrák szakember. "Ha hozni tudjuk azt a teljesítményt, amire képesek vagyunk, akkor erős hétvégére számíthatunk, és ott lehetünk a mezőny élén."