Wolff 2013 óta vezeti a Mercedest, ezalatt rekordnak számító, nyolc egymást követő konstruktőri bajnoki címhez vezette őket hét egyéni siker mellett. A ground effect elvét alkalmazó autók kora azonban nem vezette őket hasonló diadalokhoz, az elmúlt három és fél évben mindössze hat futamot nyertek meg.
Riválisával, Christian Hornerrel ellentétben azonban a teljesítmény romlása itt nem járt a csapatfőnök menesztésével, bár az ő helyzete annyiban más, hogy a csapat tulajdonosa is - és a jövőre tekintettel úgy látja, a McLaren struktúrájához hasonló működhet náluk is, ahol Zak Brown a vezérigazgató, míg a napi szintű működést Andrea Stella csapatfőnök felügyeli.
„Talán egy kicsit kedvezőbb helyzetben vagyok, mert ahhoz, hogy távozzak, magamat kell kirúgnom. És a többi részvényessel egyetértésben, ha már nem vagyok csapatfőnök, akkor dönthetek úgy, hogy vezérigazgató vagy ügyvezető elnök vagy nem ügyvivő elnök leszek" - idézi Wolffot a Motorsport.com.
„Ha úgy érzem, hogy van valaki más, aki többet tud hozzátenni a csapat munkájához, mint én, akkor egy pillanat alatt átadom a helyemet – vagy talán a kereskedelmi részénél maradok, vagy csak a versenyre utazó csapatnál."
„Olyan hatalmas szervezet lettünk, és látható, hogy a rendszer működik a McLarennél: Zak foglalkozik az összes kereskedelmi ügylettel, világszerte rendezvényeket szervez, amit nem tudna megtenni, ha az én helyemben lenne, Andrea pedig a sportszakmai részt irányítja – talán ez a jövő."
„Hosszú távon meg fogom találni azokat az embereket, akik képesek erre, így ha egy nap felkelek, és úgy gondolom, hogy van valaki, aki jobban tudja csinálni, akkor azonnal megteszem. Ebben nincs kétségem."
„Az vagyok, aki 2014-ben voltam? Természetesen nem, de próbálom kompenzálni. Amikor idejöttem, gyilkos voltam – mára kicsit lágyabb lettem, és ez nem jó a sportban, ezért intelligenciával vagy mással kell kompenzálnom.”