Andrea Kimi Antonelli értetlenségét fejezte ki a Mercedes „eléggé zavaros" stratégiája miatt a Bahreini Nagydíjon. Az olasz pilóta az ötödik helyről indult és jól kezdte a versenyt, de Peter Bonnington versenymérnök háromstopos stratégiát alkalmazott nála, a harmadik alkalommal mindössze öt körrel a második kiállás után hívták be lágy gumikért, reagálva a biztonsági autós szakaszra.
Az újabb bokszkiállás miatt Antonelli, aki akkor a nyolcadik helyen állt, elvesztette pozícióját a biztonsági autó alatt, és az újraindításnál már a pontszerző helyeken kívül találta magát. Bár lelkesen versenyzett, megelőzve mindkét Williamst és Jack Doohan Alpine-ját, végül a 11. helyen ért célba.
„Igen, ez elég zavaros volt" – nyilatkozta Antonelli a verseny után a Motorsport Week közlése szerint. „Visszaküzdöttem magam az 5. helyig, aztán tudtam, hogy elém vágnak, mivel egy körrel később álltam ki, de újra előre tudtam jutni. A közepesen azonban őszintén küszködtem, mert túl keményen nyomtam a kivezető körön és az első körön, és túlhevítettem a gumikat."
Toto Wolff csapatfőnököt a verseny után kérdezték Antonelli stratégiájáról. „Valószínűleg Kimi járt ma a legrosszabbul. A lágy gumi nyilvánvalóan elfogyott a kemény igénybevétel után" - mondta Wolff.
„Feltettük a közepes keveréket, amit szintén keményen használt, majd választanunk kellett a kemény vagy egy lágy között a harmadik kiállásra. Véleményem szerint, ha kemény abroncsokat adtunk volna neki, és a biztonsági autó nem jön ki a legrosszabb időben, a legjobb nyolcban, talán a legjobb hatban végzett volna."