A Forma–1 történetének egyik legjelentősebb szabályváltozása előtt áll, hiszen 2026-tól nemcsak az erőforrások, de az autók karosszériája is gyökeresen megújul. Bár a 2025-ös szezonból még öt futam hátravan, a csapatok már gőzerővel dolgoznak a következő évi konstrukciókon – köztük a jelenleg komoly gondokkal küzdő Ferrari is.
A Scuderia helyzetét jól jellemzi Lewis Hamilton nemrégiben, az Amerikai Nagydíj előtt tett kijelentése. "A Ferrari számára az idei utolsó versenyek már gyakorlatilag a 2026-os szezon főpróbáját jelentik" – fogalmazott a brit pilóta, utalva arra, hogy az olasz gárda már egyértelműen a jövőre összpontosít.
Ez a jövő pedig akár érdekesen is alakulhat, ugyanis a Motorsport.com olasz kiadásának információi szerint a maranellói alakulat egy különleges alumíniumötvözetből készült hengerfejjel kísérletezik a 2026-os erőforráshoz, amelyhez egy teljesen újszerű, titkos szívórendszer is társul majd. Ez azután került előtérbe, hogy a távozó motorfőnök, Wolf Zimmermann által javasolt, acélból készült "rendkívül innovatív" hengerfej-koncepciót megbízhatósági aggályok miatt elvetették.
A Gazzetta dello Sport beszámolója szerint a Ferrari kiemelt figyelmet fordít a belső folyadékdinamikára is, hiszen kulcsfontosságú lesz az erőforrás megfelelő hűtése. A 2026-os szabályok értelmében ugyanis az elektromos teljesítmény az eddigi 180 lóerőről körülbelül 470-re emelkedik, ami jelentősen megnöveli az akkumulátor terhelését. A gyakori töltési és kisütési ciklusok miatt fokozott hőtermelésre kell számítani, ami az egész hibrid rendszert próbára teszi.
Az olasz sportlap úgy tudja, hogy a következő versenyhétvégéken a Ferrari már tesztelni fogja ezeket az adaptációkat, valamint egy vadonatúj felfüggesztési rendszert is kipróbálnak.
