hero image
dppi
1 n

Alex Marquez karrierjének mélypontjából a csúcsra: A Honda-korszak után jött az újjászületés

A spanyol versenyző 2022-ben majdnem feladta MotoGP-s pályafutását, mára azonban ismét a mezőny élvonalában száguld.

A nyolcszoros világbajnok Marc Marquez öccsének pályafutását hosszú ideig bátyja sikerei árnyékolták be, pedig Alex már korán bizonyította tehetségét. A fiatalabb Marquez 2014-ben Jack Miller előtt szerezte meg a Moto3-as világbajnoki címet, aminek eredményeként a valenciai szezonzáró teszten néhány kört teljesíthetett a MotoGP-s Hondával, közvetlenül bátyja mellett.

A Moto2-es kategóriába való fellépést követően azonban nehéz időszak következett számára, annak ellenére, hogy időnként felvillantotta képességeit. Az áttörésre egészen 2019-ig kellett várni, amikor ötödik Moto2-es szezonjában végre megszerezte a világbajnoki címet.

A királykategóriába vezető út azonban továbbra sem bizonyult egyszerűnek. Alex eredetileg meghosszabbította Moto2-es szerződését a Marc VDS csapattal, ám Jorge Lorenzo váratlan visszavonulása új lehetőséget teremtett számára. A Honda sürgősen keresett versenyzőt, így Alex Marquez megkapta a gyári ülést, azonban még az első versenye előtt újabb nehézséggel szembesült, amikor a 2020-as tavaszi világjárvány idején a japán gyártó bejelentette Pol Espargaro szerződtetését 2021-re.

Mindez azt jelentette, hogy első szezonja után az LCR csapathoz kellett átigazolnia. Ennek ellenére 2020-ban két második helyezést is szerzett, sőt, újoncként kis híján megnyerte első MotoGP-futamát. A Honda technikai hanyatlásával azonban egyre nehezebbé vált a helyzete, a kimagasló eredmények pedig távolinak tűntek.

A 2022-es év, amely harmadik MotoGP-s és második LCR-szezonját jelentette, különösen megterhelőnek bizonyult számára. "A Sachsenringen már a szezon felénél jártunk, minden más versenyző rendelkezett szerződéssel, én viszont nem, és egyetlen csapat sem mutatott érdeklődést irántam" – emlékezett vissza a spanyol versenyző erre a nehéz időszakra.

A megoldást végül a Gresini csapattal kötött megállapodás jelentette. "Egyszerűen odamentem hozzájuk, és közöltem, hogy az ő motorjukat szeretném vezetni. Nem érdekelt semmi más, csak az, hogy megmutathassam, mire vagyok képes valójában" – mondta Alex, aki gyorsan megegyezett az olasz alakulattal.

A fordulópontot 2022 novembere hozta el számára. "Az első valenciai körök után a Ducatival azonnal megértettem, hogy megvan bennem a potenciál, csupán idő kérdése volt, hogy visszatérjek" – osztotta meg tapasztalatait a versenyző. Az első Gresini-szezonjában már a második versenyen dobogóra állhatott, ezt később két sprintfutam-győzelem és egy malajziai dobogós helyezés követte.

A 2024-es évben Alex még versenyképesebbnek bizonyult.

"A tavalyi év bizonyos szempontból rémálom volt számomra, mivel nem tudtam úgy vezetni a 2023-as motort, ahogy szerettem volna. Ugyanakkor rengeteget tanultam, ami most kamatozik, hiszen hozzászoktam egy olyan motorhoz, amely egy lépéssel a 2024-es verzió mögött járt" – nyilatkozta a versenyző, aki a jerezi győzelmével bebizonyította, hogy helyes döntést hozott, amikor nem adta fel a Honda-korszak kudarcai után.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL