A tavalyi öncsődeljárás után jelentős fordulat következett be a KTM életében, miután az indiai Bajaj Auto 450 millió eurós kölcsönt nyújtott a KTM AG számára, valamint további 150 millió eurót biztosított az anyavállalat Pierer Mobility AG részére. A megállapodás eredményeként sikeresen lezárult az osztrák vállalat átszervezési folyamata, amely a jelentős adósságállomány miatt vált szükségessé.
Az idei év elején vezérigazgatói pozíciójáról lemondott Stefan Pierer, a KTM korábbi vezetője most a Pierer Mobility AG igazgatótanácsától is búcsút vett. A vállalat irányítását továbbra is az őt korábban váltó Gottfried Neumeister végzi vezérigazgatóként.
"Lehetőséget kaptunk a KTM történetének folytatására" - nyilatkozta Neumeister a vállalat közleményében. "Hosszú távú partnerünkkel, a Bajajjal közösen olyan stratégiát dolgoztunk ki, amely révén a már rendelkezésre álló 200 millió euró mellett további 600 millió eurót tudunk bevonni az újrakezdéshez. A meglévő telephelyek, különösen a mattighofen-mundefingi főüzemünk továbbra is jövőbeli sikereink alapját képezik, ami azt jelenti, hogy továbbra is meghatározó munkáltatók maradunk a régióban."
Kérdéses a motorsport jövője
A bejelentés nem tért ki a KTM motorsport tevékenységére, így a MotoGP-programról sem esett szó. A gyártó számára különösen érzékeny időszakban érkezett a fejlemény, hiszen hamarosan döntést kell hozniuk arról, folytatják-e szereplésüket a MotoGP 2027-től kezdődő új szabályrendszerében, amely egy teljesen új, 850 köbcentiméteres motorral szerelt versenymotor fejlesztését tenné szükségessé.
A Bajaj Auto, amely India vezető motorkerékpár-exportőre és a Honda, a Hero, valamint a Yamaha után a világ negyedik legnagyobb motorkerékpár-gyártója, jelenleg nem rendelkezik jelentős nemzetközi motorsport szerepvállalással.