A 2021-es világbajnok azok után mondta ezeket, hogy a misanói teszt délelőtti etapján a 17. helyen végzett, bő egy másodperccel elmaradva a gresinis Alex Marqueztől. Ez volt egyébként Quartararo második menete a V4-es motoron, melyet a Yamaha a következő idénytől szeretne állandó jelleggel használni.
Bár pozitívumok azért így is vannak, a francia egyelőre nem igazán találja az új munkaeszközének erősségeit. „Jelen pillanatban rosszabb” – válaszolta, amikor arról kérdezték, milyen érzés vele menni a soros négyhengereshez képest. „Barcelonában éreztünk némi különbséget. Az ott akkor jobbnak tűnt. Itt viszont ez még nincs meg.”
„Jelenleg nem látok semmilyen fejlődést azon a területen, ahol a legjobban fejlődnünk kéne. Ahogy viszont a csapat mondta, elméletben még van tér a javulásra.” Érdekes, hogy amikor arról érdeklődtek nála, a Yamaha mivel nyugtatta őt az új M1-es kapcsán, Quartararo így felelt: „Nem válaszolok a potenciállal kapcsolatos kérdésekre.”
A Yamaha azért akar átállni a V4-es erőforrásra, mert úgy gondolják, az elmúlt években elérték a plafont az eddigi motorjukkal. A versenyzőjük ugyanakkor nincs meggyőződve arról, hogy a hajtóegység elrendezésének megváltoztatása önmagában megoldja majd a Yamaha MotoGP-s problémáit.
„Nem hiszem, hogy a V4-es minden problémát megoldana, hiszen Barcelonában és itt is hasonló gondokkal szembesülünk. Barcelonában egy kicsit jobb volt ugyan, de ott a pálya rendkívül sima. Nincsen annyi egymásba fűződő kanyar, mint például itt az 1-es, 2-es, 3-as és a 11-es, 12-es, 13-as. Ott egy kanyart mindig követ egy kis szünet, szóval sok idők telik el kettő között.”
Quartararo most úgy érzi, a V4-essel egyelőre az előző motorjuk pozitívumait is elveszítették, miközben más területeken sem sikerült előrelépniük, ez pedig nyilvánvalóan problémát jelent. „Ez most [V4] egy kicsit talán rosszabb, de nem is találunk más pozitívumokat. A folytatásban tehát ezzel fogunk próbálkozni, és igyekszünk kitalálni, mi lehetséges.”