A Yamaha még vasárnap adta hírül, hogy valóban meglépik a váltást, és az eddig használt soros négyhengeres erőforrásról átállnak az új V4-esre, melyet az állandó versenyzők másodjára tesztelhetnek majd Valenciában. Mindez pedig kulcsfontosságú lehet abból a szempontból, hogy merre vehet majd irányt Quartararo jövője 2027-től.
A gyári istálló tesztversenyzője, Augusto Fernandez több ízben is próbálta már a V4-et, de jelentős eredményeket még nem tudott vele elérni, ami ezen a ponton persze talán nem meglepő, hiszen az új erőforrás továbbra is komoly fejlesztés alatt áll.
Ami azonban nem jó hír, hogy a 2021-es bajnok nem volt túl jó véleménnyel róla, amikor Misanóban először próbálta ki a V4-est. Most viszont már arra számít, hogy nagyjából hasonló tempóra lesz majd képes vele, mint az idei masináján.
„Az az elvárásom, hogy legalább olyan motorom legyen, amelyen többnyire azonos tempót tudok menni, mint a mostanin. Ha ez nem jön össze, akkor nem lesz könnyű a Yamaha számára és számomra sem. Nem sok idő van már a malajziai tesztig. Nagyjából annyi, mint a Misano óta mostanáig eltelt idő.”
Amikor a TNT Sport arról kérdezte őt, hogy mennyire tekinthető fontosnak ez a teszt a jövőjét figyelembe véve, Quartararo így felelt: „Nincs időm, tehát fontos lesz. A teszt után már jobban fogom látni a dolgokat. Én csak szeretném, ha működne a dolog, ha pedig nem fog, akkor ideje változtatni.”
Bár a csapatváltás lehetőségére közvetlenül nem utalt, de nem nehéz kitalálni, hogy valószínűleg erre gondolhatott. Az biztos, hogy a Yamahának le kéne tennie valamit az asztalra, hiszen a francia pilóta évek óta többnyire a középmezőnyben küszködik, és hiába képes sokszor lenyűgöző egykörös tempóra, a versenyeken rendszeresen visszaesik, és nem képes tartani az iramot a többiekkel.
Quartararo végül még arra is kitért, hogy jó lenne, ha a Yamaha meghagyna még egy soros négyhengeres masinát a tesztre, hogy össze tudják vetni a két verziót.
-crop-1200x800_640x427.jpg)