A Yamaha szinte irányíthatatlannak bizonyult az esős körülmények között Le Mansban, ahol a gyártó három versenyzője is ugyanabban a kanyarban esett el, ráadásul Fabio Quartararo sportbírókkal szembeni viselkedése miatt további büntetést kapott. A francia versenyző, aki a szombati időmérőn még rajtelsőséget szerzett, vasárnap a felvezető körben slick gumikra váltott, ami két hosszú körös büntetést vont maga után az új szabályozás értelmében.
Az első körökben Quartararo még vezette a versenyt és az élmezőnnyel csatázott, azonban az ötödik kör végén a célegyenes előtti kanyarban bukott, közvetlenül előtte pedig Brad Binder KTM-je is ugyanitt csúszott ki. "A körülmények rendkívül trükkösek voltak, és mivel tudtuk, hogy a dobogós helyezés megszerzése különösen nehéz lesz, az első körökben mindent bele akartam adni" – nyilatkozta Quartararo.
A versenyző elmondása szerint nem is érzékelt hátsó kerék megcsúszást, egyszerűen elvesztette az első kerék tapadását. A kanyarban összesen öt versenyző bukott, köztük Jack Miller és Miguel Oliveira is, akik szintén Yamahával versenyeztek. Miller, aki esős gumikon versenyzett, a hatodik kör végén szenvedett highside-balesetet.
Az eset után Quartararo viselkedése miatt további szankciót kapott. A bukást követően folytatni szerette volna a versenyt és másik motorra váltani esős gumikkal, azonban a pályabírók gyorsan a korláton túlra tolták sérült Yamaháját. A francia versenyző heves gesztikulálással fejezte ki nemtetszését, amiért 2000 eurós pénzbüntetést szabtak ki rá, emellett Silverstone-ban az első edzés első tíz percét ki kell hagynia.
A Yamaha egyetlen célba érő versenyzője Alex Rins lett, aki a tizenkettedik helyen végzett, majdnem körhátrányban. A spanyol versenyző megerősítette, hogy a Yamaha különösen nehezen kezelhető nedves körülmények között. "Az elektronika nem tudja kezelni a motorkerékpár alacsony tapadását. Már száraz körülmények között is vannak gondjaink, nedves pályán pedig ezek a problémák még súlyosabbá válnak" – fogalmazott Rins.