Történelmi visszatérésre készül a Mercedes-AMG a hosszútávú versenyzés világában, miután az Iron Lynx csapattal együttműködve három LMGT3-as versenygéppel vesz részt a 2025. június 11. és 15. között megrendezésre kerülő legendás Le Mans-i 24 órás viadalon.
A német gyártó nem pusztán technikai, hanem szimbolikus jelentőségű visszatérést tervez, ugyanis a versenygépek megjelenése az 1989-es Sauber-Mercedes C9 kettős győzelmének állít majd emléket.
Tisztelgés a legendák előtt
A három Mercedes-AMG LMGT3 versenygép az 1989-es győztes C9-esek festését idéző megjelenéssel gurul majd pályára, amelyet ezüst alapszín és az autók gyors megkülönböztetését szolgáló színes oldaltükrök tesznek egyedivé. Az egykori diadalt megidézve az egyik versenyautó a 63-as rajtszámot viseli majd, ami különösen megható gesztus a közelmúltban elhunyt Jochen Mass, az 1989-es győzelem egyik főszereplőjének emlékére.
Tapasztalat és fiatalos lendület
A 60-as rajtszámú versenygépet teljes egészében olasz trió vezeti majd, melynek tagjai Matteo Cairoli, Matteo Cressoni és Claudio Schiavoni. Cairoli számára ez már a kilencedik egymást követő Le Mans-i szereplést jelenti, ami jól mutatja a Sarthe-i pályával kapcsolatos mélyreható tapasztalatát. Cressoni nyolcadik indulásán vesz részt, és 2021-ben már szerzett harmadik helyezést az Iron Lynx színeiben a LMGTE-Am kategóriában, míg Schiavoni 2019 óta rendszeres résztvevője a versenynek.
A 61-es rajtszámú autóban az ausztrál Martin Berry, a mezőny legfiatalabb versenyzője, a mindössze 18 esztendős holland Lin Hodenius, valamint a Mercedes-AMG gyári pilótája, a 2020-as GTE Pro kategória győztese, a belga Maxime Martin alkotja a személyzetet. Berry és Hodenius először vesz részt a Le Mans-i megmérettetésen, míg Martin tizedik indulásával jelentős tapasztalatot hoz a csapatba.
A 63-as számú versenyautót az apa-fia páros, Stephen és Brenton Grove irányítja majd, akik mindketten első Le Mans-i szereplésükre készülnek. Mellettük a német Luca Stolz, szintén AMG gyári pilóta ül majd autóba, aki 2018-ban már dobogóra állhatott a LMGTE-Am kategóriában. A csapat indulási jogát az European Le Mans Series-ben elért eredményeinek köszönheti.
Ambiciózus célkitűzések
A Le Mans-i visszatérés egyben mérföldkövet jelent a Mercedes-AMG FIA WEC programjában is. Christoph Sagemüller, a Mercedes-AMG Motorsport vezetője így nyilatkozott: "A három LMGT3-asunk a Customer Racing jelenét képviseli, ugyanakkor az Ezüst Nyilak által inspirált megjelenésükkel tisztelegnek múltunk egy meghatározó fejezete előtt. Büszkék vagyunk arra, hogy folytathatjuk ezt a hagyományt."
Az Iron Lynxszel való együttműködés jelentős ambíciókkal indult, és a folyamatos fejlődés jegyében halad tovább. Stefan Wendl, a Customer Racing vezetője megjegyezte: "A Le Mans nem pusztán a nyers sebességről szól, hanem a csapat, a technológia és a versenyzők tökéletes összhangjáról. Stabil alapokat építettünk, amelyekre támaszkodva folyamatosan fejlődhetünk."
A pilóták szemszögéből
Matteo Cairoli nem rejtette véka alá érzelmeit: "A Le Mans mindig különleges. Ez már a kilencedik alkalmam, mégis minden évben olyan, mintha az első lenne. Idén azonban a Mercedes-AMG visszatérésével mindannyian különleges energiát érzünk. Szeretnénk méltó módon megünnepelni ezt az alkalmat."
A veterán Maxime Martin megerősítette: "Megtiszteltetés, hogy része lehetek a Mercedes-AMG csapatának ezen a történelmi alkalmon. Az 1989-es festés gyönyörű tisztelgés."
Luca Stolz bizakodva tekint az új kihívás elé: "A Le Mans más, mint bármely másik verseny. Hosszú egyenesek, egyedi atmoszféra jellemzi. Kemény lesz, de felkészültünk."
Múlt és jövő találkozása
A Mercedes-AMG Le Mans-i visszatérése várakozásokkal és jelentőséggel teli esemény. Huszonhat év távollét után – az utolsó szereplés 1999-re datálódik – a háromágú csillag ismét felragyog a hosszútávú versenyzés legvarázslatosabb és legkihívóbb pályáján. Három versenyképes autóval, a tapasztalat és a fiatalos lendület ötvözésével, valamint a rajongók szívét megmelengető vizuális tisztelgéssel a visszatérés nem is lehetne látványosabb. A kihívás adott: a 2025-ös Le Mans a szív ügye is lesz.