A Toyota hivatalosan is bemutatta legújabb GT3-as versenyautóját, a GR GT3-at, amely azonban még jó ideig nem lép pályára éles bevetésen. A japán gyártó tervei szerint a modell fejlesztése 2026-ban is folytatódik, versenyhétvégén pedig legkorábban 2027-ben láthatjuk majd.
Ez azt is jelenti, hogy a már jól ismert és bevált Lexus RC F GT3, amely 2017 óta szerepel a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) mezőnyében, legalább még egy szezonon át szolgálatban marad.
A GR GT3 első ízben a nyári Goodwood Festival of Speed rendezvényen mutatkozott be a nagyközönség előtt, a hivatalos leleplezésre pedig most, a japán Higashi-Fudzsi Műszaki Központban került sor. Ez az első olyan GT3-as autó, amely közvetlenül a Toyota emblémája alatt versenyez majd.
A bemutatóval egy időben két utcai modellt is lelepleztek: a GR GT-t és a teljesen elektromos Lexus LFA Conceptet. A Toyota célja, hogy ezek a modellek a jövőben hasonló szerepet töltsenek be, mint korábban a legendás Toyota 2000GT vagy a Lexus LFA.
A versenyautó egy vadonatúj fejlesztésű, négy literes, duplaturbós motorral szerelt, alumíniumvázas konstrukció. Az utcai változat hibrid hajtáslánccal kombinálja ugyanezt az erőforrást, a rendszer összteljesítménye eléri a 650 lóerőt.

A Toyota közlése szerint a GR GT3 fejlesztésének középpontjában a „Driver First”, azaz a „versenyző az első” elv állt. A gyártó kiemelte, hogy az utastér kialakításánál és a kilátás biztosításánál a lehető legjobb körülményeket akarták megteremteni mind a profi versenyzők, mind az amatőr pilóták számára.
A fejlesztés a következő években is folytatódik, így a csapatoknak egyelőre marad a jól ismert Lexus RC F GT3. Ez nemcsak megbízhatósága, hanem a WEC homologizációs szabályai miatt is továbbra is megfelelő választás marad.
Bár az új GT3-as versenygép a Toyota nevet viseli, egyes piacokon – például az Egyesült Államokban – elképzelhető, hogy Lexus márkanév alatt kerül majd forgalomba. A mostani bemutatót ráadásul egy nappal azután tartották, hogy bejelentették: a Toyota 2026-tól névadó szponzorként csatlakozik a Haas Forma–1-es csapathoz, ezzel is erősítve jelenlétét a nemzetközi motorsportban.
