Vandoorne még a mostani idény utolsó előtti futamát követően szállt ki a csapatból, mert úgy volt, hogy 2026-ban csatlakozik a Genesis LMDh-programjához. A Hyundai luxusmárkájával kötött megállapodás a hírek szerint azonban az utolsó pillanatban mégsem jött össze, ami arra sarkallta őt, hogy visszatérjen a Peugeot-hoz, akikkel már 2023 óta versenyez a szériában.
A mostani bejelentésből azt is megtudtuk, hogy Vandoorne egy másik Peugeot-veterán, vagyis Vergne helyét veszi majd át, aki a jövőben fejlesztőpilótaként tevékenykedik tovább. Ez azért is fontos, mert a francia gyártó továbbra is fontolgatja, hogy teljesen új prototípust épít az eddig összességében nem túl sikeres 9X8 LMH helyett.
Ez a felállás ugyanakkor csak egy évig lesz érvényben, mivel Vergne, aki eddig három dobogós helyet ért el a csapattal, 2027-ben ismét állandó versenyző lesz majd. A 35 esztendős pilóta az új szerepkörét egy újabb Formula E-szezonnal kombinálja majd, ahol a Citroent (korábban DS Penske) fogja képviselni.
A mostani bejelentéssel egyébként az is világossá vált, hogy jövőre mely hat versenyző fogja majd vezetni a Peugeot autóit a Hypercar kategóriában. Loic Duval, Malthe Jakobsen, Paul di Resta és Vandoorne maradnak, miközben az már korábban kiderült, hogy Theo Pourchaire és a Formula E-ből érkező Nick Cassidy is csatlakozik a programhoz.
-crop-1200x800_640x427.jpg)