Az idei szezonban viszonylag nyugodt volt a pilótapiac, és fennáll annak lehetősége, hogy a jelenlegi húsz versenyző közül mindannyian megtartják helyüket jövőre. Ez a sportág történetében csupán másodszor fordulna elő.
Amikor ez legutóbb megtörtént, Logan Sargeantet a következő szezon közepén ejtették, majd Liam Lawson Daniel Ricciardo helyére lépett az RB-nél, amely jelenleg Racing Bulls néven működik.
Lawson az egyik legkevésbé hagyományos úton jutott el a Forma-1-be, miután 2023-ban ötfutamos próbalehetőséget kapott, majd tavaly szezon közben váltotta Ricciardót. A 2025-ös idény elején váratlanul előléptette a Red Bull, amely után mindössze két futamot követően lefokozta a Racing Bullshoz.
Mindez kérdéseket vetett fel az új-zélandi versenyző hosszú távú jövőjével kapcsolatban. A Red Bull valószínűleg nem lépteti elő újra Lawsont, mivel egyetlen korábban lefokozott pilóta sem kapott még második esélyt.
A nemrégiben elkezdődött formajavulása azonban kérdéseket vetett fel, különösen mivel Arvid Lindblad továbbra is lenyűgöző teljesítményt nyújt a Red Bullnál a kulisszák mögött.
A Forma-1 hivatalos weboldalán megjelent jelentés további részleteket osztott meg Lawson jövőjéről. A pilóta az elmúlt tíz nagydíjból ötön szerzett pontot, pályafutása legjobb eredményét, az ötödik helyet pedig az Azerbajdzsáni Nagydíjon érte el.
Isack Hadjar a favorit a jövő szezonra a Red Bullnál. A jelentés szerint a paddockban az az érzés, hogy Lawson valószínűtlen visszatérése nincs napirenden. Lawson közelmúltbeli javulása azonban azt jelenti, hogy erős esélye van arra, hogy a Racing Bullsnál maradjon 2026-ra.
Úgy tűnik, hogy Lawson, Lindblad és Cunoda Júki közötti hármas küzdelem két ülésért a Racing Bullsnál jövőre bármilyen pilótakombinációval végződhet Alan Permane csapatánál. Lawson bakui kijelentő teljesítménye, amikor közvetlenül Cunoda előtt végzett, jó alapot biztosíthat számára a jövőjét illetően.
