A hétszeres világbajnok Ferrariján annyira rossz állapotba került az első fék a viadal utolsó köreire, hogy Hamilton úgy döntött, több kanyart is átvág, és így próbál elevickélni valahogy a célig, ami végül sikerült is neki. A számtalan pályalevágás miatt azonban öt másodperces időbüntetést kapott, aminek következtében veszített egy pozíciót Fernando Alonsóval szemben.
Hogy pontosan mi volt az oka a meghibásodásnak, azt eddig nem lehetett tudni, de Matteo Togninalli, az istálló vezető pályamérnöke az Amerikai Nagydíj előtt felfedte azt. „A Forma–1 mindig egyfajta egyensúlyozás a kockázatvállalás és a határok feszegetése között. Szingapúrban szándékosan olyan autóval mentünk neki az időmérőnek és a futamnak, amelyről tudtuk, hogy a határon van. Tisztában voltunk vele, hogy a futamon menedzselni kell majd a fékeket.”
„Aztán viszont a szituáció és a menedzsment következtében végül kifogytunk a fékekből az utolsó négy körre. Egy kissé tehát agresszívek voltunk, ami hiba. Szerintem el kell ismerjük, ha hibázunk.” Az olasz szerint most mindent ki kell elemezzenek, mert elmondása szerint a módszerük nem tudta előre megjósolni, hogy túl agresszív utat választottak a fékhűtés esetében. „Javítanunk kell az eszközökön, hogy meg tudjuk határozni, mi fog történni.”
Mindez tehát arra enged következtetni, hogy a Ferrari valamit elszámolt vagy elnézett a fékekkel kapcsolatos előzetes szimulációk terén, és végül ez lett Hamilton veszte a futamon. Ez a probléma pedig azért sem mellékes, mert jövő hétvégén Mexikóban szintén nagy szükség lesz a fékekre, így nem véthetnek újra ilyen hibát.
„Most próbáljuk felgyorsítani az eszközök javításának folyamatát. Most már van egy jó példánk, mert a legtöbb esetben a kritikus helyzetekből tanulsz. Ha minden könnyen és simán megy, akkor nehéz fejlődni. Mexikóban azonban kicsivel óvatosabbnak kell lennünk. Szerintem ez a helyes hozzáállás.”
Ami pedig a Ferrari idei helyzetét és a vártnál gyengébb teljesítményt illeti, Togninalli még elmondta, hogy csapata vélhetően több riválisnál is korábban állította le a 2025-ös autó fejlesztését, és ez is hozzájárulhatott a visszaesésükhöz.
„Vélhetően hamarabb állítottuk le az autónk fejlesztését, mint néhány közvetlen rivális, ez pedig egy stratégiai döntés volt. Ha megnézzük, egy-két tizeden múlik a második vagy hetedik hely, és most mindenki jóval közelebb van a másikhoz. Igazából az az egy tized tesz mindent nehezebbé.”
-crop-1200x800_640x427.jpg)