Riccardo Adamit arra ösztönözték, hogy „folytasson beszélgetést" Lewis Hamiltonnal a hétvégi Kínai Nagydíj előtt, hogy elkerüljék azokat a rádiós kommunikációs problémákat, amelyek beárnyékolták a hétszeres F1-bajnok debütálását a Ferrarinál.
Hamilton a Mercedesnél Peter Bonningtonnal éveken át kéz a kézben dolgozott, ám a Ferrarihoz való átigazolása természetesen versenymérnök-váltással is járt, így mostantól Adami hangja szól a fülében a nagydíjhétvégéken.
A Hamilton és Adami közötti beszélgetések a kaotikus Ausztrál Nagydíj során helyenként kényelmetlen hallgatnivalót nyújtottak. Nyilvánvaló volt, hogy utóbbinak még sokat kell tanulnia arról, milyen információkat és mikor adjon át a brit versenyzőnek.
A melbourne-i Albert Parkban töltött nehéz vasárnap végére Hamilton legalább a 10. helyen hozta be Ferrariját, megszerezve egy pontot, de a következő, sanghaji pályán vasárnap rendezendő forduló előtt még sok a tennivaló, különösen az Adamival való kapcsolata terén.
Karun Chandhok korábbi F1-es pilóta szerint Hamiltonnak és Adaminak „egy kis időre van szükségük, hogy megértsék, mennyi és milyen típusú kommunikációt szeretne Lewis".
A Sky Sports F1 szakértőjeként Chandhok hozzátette: „Többször is előfordult, hogy Hamilton azt mondta: 'Mondj valamit', majd amikor kapott információt, azt mondta: 'Ó, ez túl sok. Ne mondj semmit. Hagyd rám'."
„Tehát ki kell alakítaniuk ezt a köteléket. A versenyzők és mérnökeik a szezon során több időt töltenek együtt, mint párjaikkal, de még csak az első fordulón vannak túl" – folytatta a szakértő.
„Meg kell találniuk a közös hangot, és talán beszélgetniük kellene Kína előtt. Érdekelni fog, hogy Kínában hogyan hangzik majd a rádiózásuk. Egyszerűen beszélgetniük kell, és Hamiltonnak el kell mondania: 'Rendben, ezt, ezt és ezt kell tudnom. Nem kell, hogy az ABC-ben is fogd a kezem'" – zárta gondolatait Chandhok.