Romain Grosjean bevallotta, elragadták őt az érzelmek, miután a pénteki nap folyamán véget ért a különleges tesztje a Haasszal, amely az első alkalom volt, hogy a 2020-as bahreini horrorbalesete óta F1-es gépet vezethetett.

Aki látta azt a versenyt, valószínűleg sosem fogja elfelejteni, ahogy Grosjean a Bahreini Nagydíj rajtját követően a szalagkorlátnak csapódott, majd azon átfúródva az autója lángra kapott, neki pedig az életéért küzdve kellett minél hamarabb kimenekülnie a roncsból.

Ez szerencsére azonban sikerült neki, így végül néhány komolyabb égési sérülést leszámítva nem történt nagyobb baj. Grosjean emiatt viszont már nem zárhatta le méltó módon az F1-es pályafutását, hiszen nem indulhatott az év hátralévő futamain, a Haas pedig az idény végén eleve megvált tőle.

Most ugyanakkor épp az amerikaiak voltak azok, akik megadták a nagy lehetőséget Grosjeannak arra, hogy újra visszaüljön egy F1-es autóba, a helyszín pedig az olaszországi Mugello volt, ahol az istálló egy korábbi autós tesztet (TPC) teljesített.

A többszörös dobogós a délelőtti órákban hajtott pályára azzal a sisakdizájnnal, melyet eredetileg az utolsó F1-es hétvégéjén viselt volna, és amelyen a gyermekei rajzai láthatóak. Az aszfalt ugyan vizes volt, és Grosjeannak emiatt a Pirelli esőgumijait kellett használnia, de ez sem szegte kedvét.

A helyszínen egyébként jelen volt a Ferrari csapatfőnöke, Frederic Vasseur, valamint a Haast irányító Ajao Komacu is, aki korábban hosszú ideig volt Grosjean versenymérnöke többek között a Lotusnál.

Az autóból kiszállva Grosjean a következőket nyilatkozta: „Öt évvel Bahrein után most itt vagyunk Mugellóban. Hatalmas köszönet a Haasnak. Igazán különleges nap volt! Persze köszönöm Gene Haasnak és Ajao Komacunak, hiszen ők tették ezt lehetővé.”

„Esős nap volt, de ahogy az esküvők esetében is mondani szokás, az esős esküvő boldog esküvő, szóval ez az esős nap is boldog nap. Eleinte kicsit rozsdásnak éreztem magam, de aztán minden visszajött. Még egy állórajtot is csinálhattam, és ha emlékeznek rá, akkor a legutóbbi állórajtom a 2020-as bahreini volt. Ezúttal viszont sokkal jobb vége lett!”

„Igazán különleges lehetőség volt. Találkozhattam néhány olyan emberrel is, akik ott voltak 2016-ban Ausztráliában [a Haas első versenyén], és kipróbálhattam az újgenerációs autót is. Fantasztikus volt. Tényleg nagyon hálás vagyok ezért. Nem lehet erre más szavakat találni.”

„A nap végén a könnyeimmel küzdöttem! A sisakrostélyt nem emeltem fel, de az utolsó bevezető körömön mindenki a Ferraritól, a Red Bulltól, a Pirellitől és persze a Haastól ott volt, tapsoltak és igazi ovációt kaptam tőlük. Ez olyasmi, amire 2020-ban Abu-Dzabiban számítottam, de szerintem ez még annál is jobb volt” – zárta gondolatát az érthető módon elérzékenyülő Grosjean, aki ezzel a teszttel tényleg megkapta azt az F1-es búcsút, amely öt évvel ezelőtt elmaradt.