Motorsport.hu|2025. 11. 27. 15:01
Toto Wolff szerint akár a saját motorjuk is veszélyt jelenthet a csapatra a 2026-os érában.

A Forma–1 mezőnye már javában készül a 2026-ban érkező nagy szabályváltásra, amely egyszerre alakítja át az autók aerodinamikai filozófiáját és a teljes erőforrás-rendszert. A változások mélysége miatt sokan úgy vélik, hogy az új korszak elején akár komoly átrendeződés is jöhet, hiszen aki jobb motort fejleszt, annak látványos előnye lehet.

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke ennek kapcsán arra figyelmeztetett, hogy a stuttgarti gyártó számára nemcsak az ellenfelek jelenthetnek veszélyt, ugyanis egy esetleges motorfölény akár vissza is üthet. A csapat ugyanis több partneristállót is kiszolgál, amelyek jelentős előnyökkel fordulhatnak rá a 2026-os idényre.

A Mercedes motorjait a McLaren, a Williams és az Alpine is használja majd, és Wolff szerint egyikük sem lebecsülendő ellenfél. Úgy fogalmazott, hogy ha a Mercedes új erőforrása valóban kiemelkedő, akkor „négy autó is esélyessé válhat”, majd arra is kitért, hogy a riválisok már most előnyben vannak bizonyos területeken.

„Az Alpine nagyon korán elkezdte a fejlesztést, mivel a bajnokságban nem álltak jól, ezért sokkal több aerodinamikai idővel gazdálkodhatnak” – mondta, majd hozzátette, hogy a Williams hasonló helyzetben van, vagyis adott a lehetőség, hogy a saját partnereik okozzanak fejfájást a gyári alakulatnak.

A 2026-os motorformula egyik legfontosabb eleme az lesz, hogy jelentősen nő az elektromos teljesítmény aránya. Ez nemcsak az erőleadást, hanem a versenyzés dinamikáját is átalakítja, hiszen a pilótáknak minden eddiginél többet kell majd taktikázniuk az energia-visszanyerés és -felhasználás terén.

Wolff arról is beszélt, milyen szerepe lesz a szimulátornak, ugyanis meggyőződése szerint ezen múlhat a következő évek egyik kulcsa. „A szimulátor lesz az első számú eszköz, amivel az autóból kihozhatjuk a tempót” – fogalmazott, majd kitért arra is, hogy az energia leadásának és felhasználásának mikéntje döntően befolyásolja majd a köridőt.

Hozzátette, hogy a megváltozó energiamenedzsment a versenyeket is izgalmasabbá teheti, hiszen „előfordulhat, hogy olyan helyeken jönnek majd az előzések, ahol eddig nem láttunk ilyet”, mivel a pilóták teljesen új módon osztják be a rendelkezésükre álló elektromos teljesítményt.

A Mercedes csapatfőnöke mindezt úgy summázta, hogy a pilóták most kezdik igazán tapasztalni, milyen új élményeket tartogat számukra a 2026-os éra, és ez szerinte friss lendületet hozhat az egész mezőnybe.