A brit csapat főnöke, Andy Cowell szerint az új létesítmény már most kritikus fontosságú felismeréseket hozott az aerodinamikai fejlesztésekben.

Az Aston Martin Formula–1-es csapatának bajnoki álmai új lendületet kaptak a silverstone-i központban nemrég üzembe helyezett szélcsatornával. A március közepétől működő létesítmény már támogatja mind a 2025-ös, mind a 2026-os szezonra tervezett fejlesztéseket, és az első frissítések hamarosan meg is jelenhetnek az autón.

Andy Cowell, az istálló vezérigazgatója és csapatfőnöke szerint az eszköz máris kulcsfontosságú hatással volt a csapat aerodinamikai munkájába. „Átálltunk erre a szélcsatornára, és olyan fejlesztések készülnek, amelyeket a következő versenyeken láthatunk majd a pályán" – magyarázta a szakember a Szaúd-arábiai Nagydíj hétvégéjén.

„Soha nem fogja pontosan ugyanazt mutatni, mint amit a pályán látunk majd, de élvezzük az új szélcsatorna előnyeit. Felnyitotta a szemünket néhány jellemzőre" – tette hozzá Cowell.

„Ha van egy új tesztlétesítményed, amely tisztább, reprezentatívabb képet ad, akkor alaposan ki kell dolgoznod vele a fejlesztéseidet. Alakokat kell változtatnod, alkatrészeket kell gyártanod, meg kell értened, majd teljes méretű elemeket kell készítened, hogy a pályára vidd és ebben a komplex környezetben mérd fel őket."

Míg az új szélcsatorna jelentős előrelépést jelent a csapat technikai képességeiben, az Aston Martin 2025-ös szezonja nehezen indult. Az első öt verseny során mindössze 10 pontot gyűjtöttek, amivel a hetedik helyen állnak a konstruktőri bajnokságban a Miami Nagydíj előtt.

„Nem vagyunk elégedettek az autó teljesítményével. Szeretnénk, ha gyorsabb lenne, szeretnénk minden egyes versenyen pontokat szerezni. A csapat nagyon ambiciózus." - ismerte el Cowell.

"De ez egy összetett helyzet – a gumiabroncsok, az aerodinamika és más rendszerek kölcsönhatásával. Mindezek tökéletes működtetése rendkívül nehéz. Ha megnézzük a köridőkülönbségeket az összes csapat között, hihetetlenül szoros a mezőny."

Az Aston Martin korábban a motor-partnerük, a Mercedes szélcsatornáját használta aerodinamikai fejlesztéseikhez. A létesítményváltás kihívásaival kapcsolatban Cowell hozzátette:

„Az emberek gyakran beszélnek arról, hogyan lehet megmondani a pontos időt, ha két stoppered van – hogyan lehet meghatározni az aerodinamikai terhelést, amikor a fejlesztési munkát az egyik szélcsatornában végezték, majd átváltasz a másikra?"

A nehézségek ellenére Cowell hangsúlyozta, hogy a csapat továbbra is optimista, különösen, ahogy megtanulják teljes mértékben kihasználni új eszközeiket és infrastruktúrájukat.

„Ezeknek a szabályoknak az utolsó évében járunk. Viszonylag fiatal csapat vagyunk, amely új eszközöket próbál beállítani és megérteni, és nemcsak túlélni próbálunk, hanem valóban sikeressé válni."

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL