Múlt héten derült ki, hogy Mattia Binotto Wolf Zimmermannt és Lars Schmidtet is leigazolta a Ferraritól az Audi 2026-os motorprogramjához. A két szakember elvesztése heves vitákat kavart fel a Maranello műszaki részlegének helyzetéről, különösen a közelgő nagy szabályváltozás előtt.
A 2026-tól érvényes új szabályok 350 kilowattot kitevő elektromos teljesítménnyel járnak majd, így minden gyártó próbálja felkészíteni magát az ismeretlen kihívásokra. Az új regulációk tanulási görbéje meredek lesz minden istálló számára.
Zimmermann és Schmidt távozása ugyanakkor nem erősíti meg a paddockban terjedő pletykákat. A RacingNews365 információi szerint a két mérnök munkája az új erőforrás alapkoncepciójának kidolgozásában már hónapokkal korábban lezárult, és Enrico Gualtieri, a Ferrari motorrészlegének vezetője már ütemezi is az új motor és váltó tesztjeit.
A jelentések alapján a 2026-os Ferrari erőforrás magasabb belső hőmérsékletre optimalizált teljesítményt nyújt majd, miközben kevesebb hőcserélésre szorul. A Franck Sanchez érkezésével megerősödött aerodinamikai csapattal együttműködve a Ferrari belső áramlásmechanikája különösen újszerű lesz, amit az erőforrás csomagolása hatékonyan támogat.
Ez különösen fontos lesz a jövőben, mivel a nagyobb akkumulátor és a hőkezelés összetett irányítása komoly kihívást jelent. A mérnökök csapatok közötti áramlása jelenleg intenzív, több pozíciót és több csapatot érintve.
A Mercedes ugyan tagadta, hogy két brixworthi High Performance Powertrains-mérnöke a Ferrarihoz igazolt volna, de a RacingNews365 forrásai szerint az elektromos teljesítménykezelésben jártas szakemberek távoznak a Mercedestől.
Erősen terjednek a paddockban azok a pletykák, hogy a Mercedes számottevő előnyt fog élvezni 2026-os erőforrásával, ugyanakkor stratégiailag azt is terjesztik, hogy a Ferrari elmarad a versenytársaitól.
Ez visszatartotta azokat a mérnököket, akik egyébként érdeklődtek volna a Scuderia iránt - de mindez része annak a politikai játéknak, ami legalább egy éve zajlik a topcsapatok között.
További meglepetések várhatók a műszaki átigazolások terén, és ezek nemcsak a motorrészleget érintik majd, hanem az aerodinamikai és járműdinamikai szakembereket is, potenciálisan mindhárom élcsapatot.